Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

" Äitii, tuu leikkii.." Loppuuko tämä koskaan?

04.01.2007 |

Poika 3 vuotta kinuu kokoajan leikkimään kanssaan.

Tämä narina alkaa heti aamusta ja jatkuu iltaan asti, eikä auta vaikka välillä kävisit leikkimässä.

Itse en jaksaisi leikkiä millään, ainakaan sellaisia " puheleikkejä" joissa esim. kaksi autoa puhelee ja tekee kaikenlaista.

Legoilla rakentaminen on ihan ok, mutta siitäkään ei sitten meinaa tulla mitään, kun poika määrää joka ikisen palan paikan.

Yksikseen poika ei leikkisi mitään, toisin kun ennen.

Onko muilla saman ikäisillä sama " ongelma" ?

Miten narinan saa loppumaan? =)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt järjestää mahdollisimman paljon kodin ulkopuolisia leikkitilaisuuksia toisten lasten kanssa. Lisäksi olen luvannut leikkiä kerran päivässä pojan kanssa puoli tuntia. Sanon hänelle esim. " päiväunien jälkeen leikitään" . Kun olen sen tehnyt, on itsellä hyvä omatunto ja aina voi vedota siihen, että " mehän ollaan jo tänään leikitty yhdessä" . Olen myös sanonut suoraan, että aikuiset eivät enää samalla tavalla leiki kuin lapset, joten sille ei vain voi mitään, että välillä pitää keksiä leikkejä yksinkin.

Vierailija
2/4 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ole kovin hyvä leikkimään, vaan mieluummin pelaan pojan kanssa pelejä ja luen kirjoja. Eli teen juttuja, mitä hän ei yksin oikeastaan voi edes tehdä.

Meille tuli joulupukilta onneksi monta uutta peliä, joita olemme sitten opetelleet yhdessä (myös isi onneksi) pelaamaan. Ainakin Kanin loikka, Puuha Pete Lotto, muistipelit ja muut jaksavat kiinnostaa kerta toisensa jälkeen. Seuraavaksi kokeilemme Nalle Puh Kimbleä ja paria muuta.

Tsemppiä! Minä muistan itse vielä kouluikäisenäkin kinunneeni omia vanhempiani pelaamaan kanssani, kun veljestä en kaveria saanut ja omat kaverit eivät olleet " saatavilla" :)

salminakki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelataan pelejä silloin tällöin ja kirjoja luetaan.

Peleissäkin on vähän ongelmia, sillä poika ei jaksa noudattaa sääntöjä, ja alkaa määräilemään kuka saa liikkua milloinkin ja mihin suuntaan (esim.kimblessä). Eihän tarkoitus varmasti olekkaan että pelejä pelataan oikein, mutta kun keskittyminen loppuu, niin alkaa määräily ja pian loppuu koko peli (pojan toimesta).

Tykkää myös puuhakirjoista (pisteitä pitkin piirtämisestä, laskemisesta jne..), piirtämisestä, värittämisestä, muovailusta.

Kirjoja jaksaa kuunnella.

Leikkii mielellään muiden lasten kanssa, mutta nyt jouluaikaan kun kaikki kerhot yms..ovat kiinni, niin leikkihetket muiden lasten kanssa on jäänyt pariin kertaan, ja tämä narina varmasti korostuu.

Vierailija
4/4 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun mielestäni 3-vuotias alkaa olla jo iässä, että vanhempien seura ei pelkästään riitä, vaan olisi hyvä välillä saada leikkiä muiden lasten kanssa.

jos paikkakunnalla on kerhotoimintaa, minne lapsen voisi viedä pari kertaa viikossa (samalla pääset itse asioita hoitamaan)

Ainakin meidän paikkakunnalla on useampiakin perhekerhoja ym. paikkoja, joihin voi mennä yhdessä lapsen kanssa. Lapset leikkivät ja aikuiset voivat seurustella keskenään.