Invalidiedut
Itse en saa ees invapysäköintiä vaikka liikun todella huonosti ja olen 25 vuotta vanhempi kuin tuttavani, vähän päälle viiskymppinen . Hänellä on aivoista johtuva liikuntavamma mutta jaksaa hoitaa omakotitalontontin ja touhuta , uida, liikkua.
Kela tai sossu laittoi heidän ostamaanaa taloon rampit ja vessan tukitelineet yms. Perheellä on auto, tuttukin ajaa sitä ja hänellä on invapysäköinti. Lisäksi sai Kelalta invamopon. Nyt kertoi kuinka taksilla ajelee asioilla, ei kai vaan taksilappujakin?
Kuolen kateudesta, tarttisin sänkyyn nousutuen, vessaan nousutuen kanssa, parvekkeen kynnykseen rampin, ottasin invamoponkin. En viitsi edes kysellä, koska tietenkin olen liian hyvässä kunnossa saadakseni mitään , vanhuus ja nivelrikot ei oo sairaus.
Kommentit (3)
Ap: apuvälineitä voit tiedustella alueesi apuvälinelainaamosta.
Lääkäri kirjoittaa tarpeen apuvälineistä, sen jälkeen asia etenee.
Kateus ei ole peruste vammaistukiin. Perusteiden täytyy olla terveydelliset.
Te, joilla on invalidiomaisia tai huonompikuntoisia vanhuksia, minkälaisia etuuksia he saavat ja mitä kautta ne on järjestyneet, lääkäri? Vanhuspalvelut? Sairaalan sosiaalityöntekijä? Itse anomalla?
Invalidivähennys 150 euroa verotuksessa valtionverosta poistui tämän vuoden alusta.