Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tahaton lapsettomuus ja ystävyyssuhteet

Vierailija
22.11.2023 |

Onko muista eristäytyminen ainoa keino selviytyä lapsettomuuden tuskan kanssa? Kyllä minä tiedän ettei muiden onni ole minulta pois, mutta siitä huolimatta jokainen raskausuutinen ja jokainen lapsiin liittyvä keskusteluaihe on kuin tikari sydämeen. Välillä nousee niin voimakas suru, jopa viha ja katkeruus, että on täysi työ kestää niissä tilanteissa pimahtamatta. Ammattiapua olen saanut, mutta ei se tähän ole auttanut. 

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ei ole muuta vaihtoehtoa kuin ottaa etäisyyttä muihin ihmisiin.

Vierailija
2/3 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ikäni alkaa jo nelosella, enkä eläessäni ole ollut parisuhteessa saati, että olsin uskaltautunut yrittää lapsen saamista yksin. Sekä lapsesta että kumppanista olen haaveillut ja unelmoinut. - Jälkimmäisen olen myös yrittänyt löytää ja kohdata. - En osaa kuitenkaan itseäni identifioida erakoksi, joten olen onnellinen ja hyvilläni siitä, että olen saanut sekä naisia että miehiä muutoin vastavuoroisiiin ihmissuhteisiin kanssani. Sisaruksieni lapset ja kummilapset ovat minulle hyvin rakkaita j merkittäviä. Eivät he tietenkään sama asia ole kuin omat lapset. On kuitenkin enemmän kun mukavaa kun on eri-ikäisiä läheisiä.

- Jokainen meistä joutuu itse voimiensa jaksamisensa tai vain viitseliäisyytensä rajoissa ratkaisemaan sen millaiisia ihmissuhteita itse yrittää ylläpitää. Muiden kynnysmatoksi ei pidä alistua tai siihen, että menee aina toisten ehdoilla.

On pöljää kun sanotaan, että sinkkuna ei joutuisi koskaan tekemään kompromissia. Ikävää on myös kun sanotaan. että "tehdään lapsia" kun minusta lapsia saadaan, jos saadaan; eikä laps(i)en saanti saisi olla mikään elämässä onnistumisen mitta tai yksinomainen päämäärä.

Sanon näin nyt mutta on minullakin aikani jolloin olen ja tai jolloin olen ollut siipu maassa. Ja tiedän jo nyt, että Joulun lähestyessä tulen todennäköisesti taas kokemaan sisälläni isompia tai pienempiä kateuden psitoja kun näen  vaikka vain lapsille suunnatun leliumainos luettelon ja miellessä käy, että jos itselläni olisi poika tai tyttö, niin haluaisiko hän tai miten vosiin yllättää hänet tai heidät. Tai kun näenpariskuntia jota selittävät minulle Joulukiireitään ja perinteitään.(...)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi