Yksin eroaminen
Meillä on kaksi lasta ala ja toinen yläasteella. Mies käy kotona kääntymässä ja juttelee lapsille mutta kohtelee minua kuin ilmaa. Olen yrittänyt keskustella asioista useita kertoja mutta hän ei puhu minulle. Pari kuukautta olen yrittänyt sanoa että ellemme pysty puhumaan meidän on pakko erota. Olen kysynyt kumpi jää vai jääkö kumpikaan nykyiseen kotiimme. Haluaako hän vuoroviikot viikonloppuja vai jonkin muun vanhemmuuden. Kuinka jaetaan omaisuus. Mikään ei saa häntä puhumaan minulle. Miten tällaisessa tilanteessa ero hoidetaan kun ei ole alkeellisintakaan puheyhteyttä?
Kommentit (18)
Mä olin lähes samanlaisessa tilanteessa. Meillä ei ollut ennen eroa minkäänlaista puheyhteyttä ja kun asioita yritettiin selvittää, ensin sillä mielellä että pystyttäisiin jatkamaan suhdetta ja sitten eroa, kaikki oli minun kontollani. Mies ei tehnyt yhtä ainoaa kertaa mitään aloitetta keskusteluun, ei ottanut yhtäkään asiaa puheeksi, ei tehnyt mitään käytännön asioita. Minä sanoin, että nyt me eroamme, minä hoidin kiinteistövälittäjän tekemään arvion talosta ja asioin hänen kanssaan, minä varasin pankkiin ajan kauppakirjan tekemistä varten, minä jopa osittain pakkasin miehen tavarat hänen muuttoaan varten! Mies tuli sentään pankkiin paikalle jne, kun kerroin missä on tapaaminen ja milloin.
Yllä oleva on hyvä neuvo: Hoida yksi asia kerrallaan. Se tuntuu nyt ylivoimaiselta, mutta asiat selviävät oikeasti siten, että hoitaa yhden asian kerrallaan. Ja pankit, kiinteistövälittäjät, vakuutusyhtiöt jne hoitavat näitä asioita päivittäin - sieltä saa apua.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä haluat erota?
Oletko ihan vajaaälyinen?
Mitä siinä mietit hae yksin eroa.Ilmoitus asiasta tulee kirjatuna kirjeenä hänelle.Saat asunto asua siinä sihen asti kun ero virallinen. Kun olet avioero haun täytänyt ,siihen ei tarvii syytä.Varaat heti ajan sosiali virasto.Tee elatusmaksu,juoltajuus paperit heti.Vaikka pätyisit yhteishultajuus.On sossusa siloin faktat,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä haluat erota?
Minulla on mies jolle olen ilmaa, mutta minulla on myös mies joka maksaa osan kodista, lasten kuluista, jne, eikä miehestä ole minulle mitään haittaa suhteessa hyötyyn. Sitä omaa elämää voi elää ilman eroakin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä siinä mietit hae yksin eroa.Ilmoitus asiasta tulee kirjatuna kirjeenä hänelle.Saat asunto asua siinä sihen asti kun ero virallinen. Kun olet avioero haun täytänyt ,siihen ei tarvii syytä.Varaat heti ajan sosiali virasto.Tee elatusmaksu,juoltajuus paperit heti.Vaikka pätyisit yhteishultajuus.On sossusa siloin faktat,
Se parisuhde tavallaan jatkuu vielä eron jälkeenkin, kun tapellaan elatuksesta, tapaamisista, jne. Miettisin huolella eron hyötyä, jos lapset on jo itsenäisyyden ja aikuisuuden kynnyksellä.
Yli 12 vuotiasta lasta jo kuullaan erossa ja voipi olla ettei hän halua mitään vuoroasumista eli se mies ei ole nyt ainoa kenen kanssa sinun tulee erosta keskustella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä haluat erota?
Minulla on mies jolle olen ilmaa, mutta minulla on myös mies joka maksaa osan kodista, lasten kuluista, jne, eikä miehestä ole minulle mitään haittaa suhteessa hyötyyn. Sitä omaa elämää voi elää ilman eroakin.
Sulla on kotitöitä tekemätön, lapsia hoitamaton mököttäjä, eikä sua gaittaa?
Jätä nyt alkuun eropaperi allekirjoitettuna keittiön pöydälle ja katso mitä tapahtuu? Kirjoittaako mies nimensä paperiin sanaakaan sanomatta. Luulisi, että toi olisi eka herätys että nyt "akka" on tosissaan.
Meillä ei ollut yhteistä omaisuutta, emmekä olleet avioliitossa. Mies ymmärsi lopulta, kun tarpeeksi monta kertaa sanoin ääneen, että haluan erota. Asuntoa olisi tuskin yksin saanut hommattua, mutta siskonsa hankki sen hänelle hänen puolestaan. Kälynikin oli sitä mieltä, että olin jo sietänyt liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä haluat erota?
Kutsutko sinä tuota parisuhteeksi ja yhteiseloanne perheeksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä haluat erota?
Ketä ne lapset, kotityöt, yms hoitaisi, jos eroaisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä haluat erota?
Ketä ne lapset, kotityöt, yms hoitaisi, jos eroaisin?
Kokeile. Muuta pois ilman lapsia. Joku ne hoitaa, jos ei mies, niin yhteiskunta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä haluat erota?
Lapset elää tosi terveessä ympäristössä kun vanhemmat on toisilleen vaan ilmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä haluat erota?
Kutsutko sinä tuota parisuhteeksi ja yhteiseloanne perheeksi?
Tämä on meidän tapa elää perheenä. Jos tästä lähtisin mitä lapset saisi elatusta? Muutaman satasen? Entä se mies sitten? Elatusvelvollisuus kuitattaisiin muutamalla satasella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä haluat erota?
Lapset elää tosi terveessä ympäristössä kun vanhemmat on toisilleen vaan ilmaa.
Standardi joka toisen viikonlopun tapaamiset olisi parempi vaihtoehto? Lasten olisi parempi elää ilman sitä toisen vanhemmat palkkapussia?
Mieti, mitä itse haluat ja toimi sen mukaan. Hoida yksi asia kerrallaan.