Pärjäsittekö seuraavilla tuloilla:
Miehen tulot 4300 brutto
lapsilisät noin 334 euroa
sairaan lapsen hoitoraha 561 euroa
äidin keikkatyö noin 300 euroa
eli yhteensä 1195 + 4300 (- verot) ............
Kommentit (14)
nyt lapset koulussa ja voisin tehdä kaikkea kivaa ohessa
KUN:
ratkaisuilla tuosta jäisi kivasta säästöönkin.
Nippa nappa voisi. hehee..
Kyllä on ihmisellä isot ongelmat, jos epäilee etteikö tuollaset tulot riittäisi elämiseen!
1800 e miinus verot = jotain 1400 jää käteen.
ja pihistellen eletään, toivotaan että saataisiin parisataa kuussa jostain lisää (= lisää tuntitöitä). meillä yksi lapsi.
joten en kyllä ymmärrä kysymystäsi.
ehkä yllättävää, että asunnon vuokraan saa suht helposti kulumaan 1000 ellei 2000 ellei enemmänkin euroja per kuukausi. Kaikilla kun ei ole varaa esim Helsingissä ottaa sitä jätti-isoa lainaa, että saisi omakotitaloja, tsekkaapa huvikses etuoven omistusasunto omakotitalojen myynti-ilmoituksia. Ei kovin edullista vai mitä?
Vierailija:
Kyllä on ihmisellä isot ongelmat, jos epäilee etteikö tuollaset tulot riittäisi elämiseen!
Mun tulot 520e (netto),miehen 1200e netto. Vuokra 550e,lainanlyhennys 250e/kk. Joteeeen... JA jopa säästöön jää hiukkasen.
Lapsia 3,ei yhtään sairasta kylläkään,en tiedä meneekö teillä lapsen siarauteen enemmän rahaa kuussa kuin mitä saatte siihen tukea...?
800-1000 eurolla perheasunnon tietyistä lähiöistä!
Me ollaan asuttu Helsingissä (650e,4h+k),Vantaalla 540e (3h+kk) ja Espoossa nyt (700e,5h+k) ja hyvin on pärjätty...
Pakko pärjätä, vaikka auto- ja asuntolainaakin on maksettava ja kulutusluottoja noin kuudella tonnilla lyhennettävänä. Eikä mitään tukiaisia tipu mistään. Eli 1600e/kk nettona 3-henk perheellä. Jos oltais työttömiä, ois paremmat tulot, mutta kun mies käy töissä ja itse kotihoitontuella niin minkäs teet, ei tuu almuja. Sitten onneks tulot nousee 2600 euroon netto kuussa kun ite meen töihin kun lapsi täyttää 2v.
mies: vajaa 3000¿
minä: 250¿
+lapsilisä 100¿
ja suht hyvin pärjätään.
tässä n.3 kuukautta alle 1500e:n käteen jäävillä tuloilla, omakotitalossa asutaan pienellä paikkakunnalla, 2 aikuista ja 2 lasta. Mua ei edes hirvitä pätkääkään. Kun vaatimattomimmin elää, sitä suurempia elämyksiä saa. Pieni on kaunista jne.
ratkaisuilla tuosta jäisi kivasta säästöönkin.