Nopeasti rasvoittuvat hiukset
Osaisikohan täällä joku antaa vinkkejä mistä vaivaan voisi olla apua?
On tullut kokeiltua kohta kaikki shampoot. Pesuvälien pidentäminen ei auta mitään, alkaa vaa v******* useampi päivä katsella rasvasia hiuksia.
Onko jotain muita vinkkejä, joillain esim. Ruokavalio muutoksesta ollut apua tms.?
Kommentit (11)
Minulle oli apua kun lopetin juuston ja kaiken muun rasvaisen ruuan syömisen. Katsoin kaikki tuotteet ja jos rasvaprosentti oli yli 2% en ostanut. Samoin lopetin karkkien ja sokerin syönnin. Ennen pesin hiukset joka päivä kun oli ihan pakko. Nyt vain kerran viikossa. Lopetin myös hoitoaineen käytön ja käytän nykyään vain laimennettua soodaa hiusten pesuun.
Pese ja föönaa hiukset päivittäin. Paras ja ainoa ratkaisu.
Nämä shampoot olen todennut hyviksi, eivät kuivata liikaa, mutta pesevät silti hyvin
- madara grow
- urtekram rasul
- whamisa organic seeds oily scalp
Älä pese liian kuumalla vedellä tai liian kuivattavalla shampoolla.
Hiusten rasvoittuvuudessa ei ole kauhean suuria eroja. Tietysti hiusten paksuus ja tuuheus vaikuttaa, mutta juurisyy on mistä rasva on peräisin.
Vierailija kirjoitti:
Hiusten rasvoittuvuudessa ei ole kauhean suuria eroja. Tietysti hiusten paksuus ja tuuheus vaikuttaa, mutta juurisyy on mistä rasva on peräisin.
Tarkoitatko sitä, miten rasvainen päänahka on? Mietin tätä itse, kun ystävälläni on afro, ja hän pesee hiukset ehkä kerran viikossa. Itselläni on perus suomalainen lierutukka joka rasvoittuu päivässä.
Föönaus kuluttaa hiuksia. Parempi antaa kuivua itsestään.
Ikääntyminen voi vähän auttaa. Mä pesen joka toinen päivä. En enää joka päivä.
Rasvoittuvien hiusten shampoo. Jos käyttää hoitoainetta niin laittaa sitä vain latvoihin. Ei päänahkaan, eikä lähelle päänahkaa.
Lyhyt tukka ei tarvitse hoitoainetta.
53v.
Ei ole ollut apua mistään ruokavalion muutoksista. Jopa silloin, kun olin Cambridge-dieetillä pussiruoalla puoli vuotta, ja laihduin 30 kg siinä ajassa, iho ja hiukset oli rasvoittuvat kuten aina ennenkin. Samoin vaihdevuosien jälkeen sama jatkuu, vaikka sanotaan että iho ja sitä myötä myös päänahka kuivuisivat.
Käytännössä se mikä toimii mulla niin että riittää joka toinen tai talvella jopa joka kolmas päivä pesu:
- tukan pitäminen riittävän lyhyenä, että se jaksaa nousta irti päänahasta ja pysyä siinä
- pesun jälkeen aina kuivashampoota ja föönäys, että hius nousee irti päänahasta
- riittävän pesevä shampoo, ei mitään sulfaatittomia todellakaan vaan kunnon narskuvaksi pesevä
- ei hoitoainetta, tai jos on laitettava, niin vain latvoihin
Isotretinoiini lääke kuivattaa päänahan.
Miinuspuolet: voi olla pahoja haittavaikutuksia ja saa käyttää vain kuureina. Lääkettä voivat määrätä vain ihotautilääkärit.
Vierailija kirjoitti:
Föönaus kuluttaa hiuksia. Parempi antaa kuivua itsestään.
Ikääntyminen voi vähän auttaa. Mä pesen joka toinen päivä. En enää joka päivä.
Rasvoittuvien hiusten shampoo. Jos käyttää hoitoainetta niin laittaa sitä vain latvoihin. Ei päänahkaan, eikä lähelle päänahkaa.
Lyhyt tukka ei tarvitse hoitoainetta.
53v.
Ei kuluta. Olen vuosikaudet pessyt hiukset päivittäin ja föönikuivannut ne, hiukset on kiiltävät ja hyväkuntoiset. Jos annan hiusten kuivua itsekseen, niin en voi pestä niitä aamulla, kun kuivumiseen menee monta tuntia ja likaantuvat hetkessä kun makaavat päätä myöten. Föönaus nostaa hiusta päänahasta eikä se rasvoitu ihan niin nopeasti.
Pesen joka toinen päivä hiukset. Eipä siihen ole muu auttanut. Olen kokeillut pesuvälin pidentämistä, ruokavaliota, erilaisia shampoita jne.