Onko verenpaine 85/55 jo vaarallinen?
Välillä laskee noin alas, yleensä on 90-95/55-60. Lääkärit ei oikein sano mitään. Välillä on huono olo ja helposti pyörryttää. Käytän kyllä suolaa ja juon kahvia jne.
Kommentit (14)
Samat lukemat mulla. Huimaa ajoittain. Lääkärit ei reagoi tähän mitenkään. Hoidan itse itseäni lakritsilla.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaarallista, lähinnä ärsyttävää. Tulee noustua nopeasti ylös, ja meinaa tipahtaa puolivälissä matkalla vessaan. Sitten nojailee hetken lipastoon ja matka jatkuu. Parempi se on kuin korkea verenpaine. Mulla aika samat lukemat.
Just katsoin että yksi ilta kun yritin nukkua lukemat oli 62/42 ja toisella mittauksella 68/50.
Ei ole vaarallista, ellet pyörry ja loukkaa itseäsi.
Pyörtymiset ja esim pään lyöminen on erittäin vaarallista.
Pidä aina maskia niin yläverenpaine nousee ainakin 40.
Jos ei aiheuta oireita kuten taju pois niin ei vaaraa
Tää on nyt joku tuhannes kerta kun kyselet täällä tästä asiasta. EI, ei ole vaarallista.
Ei se ole varsinaisesti vaarallinen mutta hankala saattaa olla. Esim. juuri tuon kaatumisriskin vuoksi. Vanhemmilla ihmisillä aletaan kyllä usein tutkia alhaisen verenpaineen syitä. Takana saattaa tällöin olla jotain häiriötä sydämessä. Vanhuksillahan verenpaine on yleensä korkeampi kuin nuorella ja keski-ikäisellä.
Voi hoitaa verenpainetta nostavilla tuotteilla. Alipainetta ei tosiaan katsota sairaudeksi.
Ei sille matalalle verenpaineelle voi lääkäri mitään tehdä.
Sama juttu, 85/45 usein nähdyt numerot, ja paljon on tähtitarhoja tullut nähtyä silmissä. Kaikenlainen erityisen suolainen ja salmiakki maistuvat erittäin makoisilta. Tiedä sitten onko vain sattumaa makuaistin kanssa vaiko kroppa huutamassa jotakin paineita nostavaa.
Ei, mutta asialle kannattaa tehdä jotain siinä tapauksessa jos olo on huono. Minulla on luonnostaan n. 90/60, minkä vuoksi välillä pyörryttää ja aina paleltaa. Syön nykyisin (viimeiset 10 v) todella paljon suolaa, ja tarvittaessa vahvaa salmiakkia lisäksi. Näillä se pysyy n. 105/75 eikä oireita ole (paitsi edelleen välillä paleltaa). Ja minäkin olen pikkulapsesta asti himoinnut kaikkea suolaista ja lisäksi lakritsia ja salmiakkia, vaikka kuinka aina yritettiin estellä. Joko sattumaa tai sitten kroppa ehkä huomasi, että ne parantavat oloa kun nostavat paineita.
Suolaista on kyllä tehnyt aina mieli ja sipsejä menee välillä liikaakin. Onneksi painon kanssa ei ole ongelmia, pikemminkin päinvastoin. Joskus koitan vähentää sipsejä ym, mutta paino toki tippuu ja olen muutenkin lähellä alipainoa. Ja myös paineet tippuu vielä alemmas. Myös tuo palelu on tuttua ja sen takia en talvesta tykkää.
Ap
Ei vaarallista, lähinnä ärsyttävää. Tulee noustua nopeasti ylös, ja meinaa tipahtaa puolivälissä matkalla vessaan. Sitten nojailee hetken lipastoon ja matka jatkuu. Parempi se on kuin korkea verenpaine. Mulla aika samat lukemat.