Muita jotka viihtyy yksiössä
Olen tuollainen yksiössäasuva n38. Opiskelujen alussa muutin yksiöön, tämä toinen yksiöni- en haluaisi asua moniossa!
Olen siis työssä ja pieni mökkiin minulla on eikä yksiäasuminen ole hinnastakaan kiinni mutta tykkään yksiöstä jo ajatuksena.
Kaikki on heti lähellä ja mistä tahansa kohdasta näkee melkein heti koko asunnon.
Kuin asuisi pienessä kolossa tai hytissä!
Tosin minulla saunaosastokin jossa pieni poreallaskin ja lisäksi iso parveke jossa istuskelen talvisinkin, lämmitetty ja lasitettu, parveekkeellani on kolme viinimarjapensasta joista sain valtaisan sadon syksyllä.
Lisäksi parvekkeella on radiosoitin ja kaksi erityyppistä grilliä, joskus avaan lasitusta ja teen tässä ruokaa (nytkin siis katson allani levittäytyviä maisemia parvekkeeltani!)
Muita jotka haluavat asua yksiöissäån kuin hiiret koloissaan- tuo siis oma vertausajatukseni, olen kuin hiiri kolossaan- vai millaisia muita syitä muilla on pitää tai olla pitämättä yksiöelämästä?
Kommentit (5)
Pidän yksiöstäni, joka on melkein kaksio (ikkunallinen alkovi). Yksiö on kotoisa ja kompakti, jos ei ole sänky olohuoneessa tai parvi. Vuodesohva parempi, jos ei ole sängylle erillistä tilaa.
Minä. Opiskelut opiskeltu jo jokunen vuosi sitten. Ikää on nyt 35. Asun tällä hetkellä 42 neliöisessä keittiö+huone -ratkaisussa ja ei enää ikinä. Ensi kuun alussa muutan 20 neliöiseen, parvekkelliseen yksiöön ja en voisi olla tyytyväisempi. Mulla ei ole tarvetta tavaralle tai tilalle, paljon mukavampi kun saa pienellä huollolla pidettyä asiat järjestyksessä. Ajattelin hoitaa tuon asunnon itselleni mahdollisimman helpoksi ja viihtyisäksi.
Mulla myös oma yksiö jossa myös sauna. Yksin asun ja viihdyn oikein hyvin.
Minulla on 33 neliön parvekkeellinen yksiö, onhan tämä ihana, vähän kuin pieni pesä.
Yksiöissä ärsytti mölyävät ja vinkuvat kylmäkoneet öisin. Vaikka kai siihenkin ratkaisuja löytyisi.