Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kristitty-sanan sisällöstä

30.12.2006 |

Tuossa JT-keskustelussa pohditaan kuka on kristitty. Jehovan todistajat väittävät, että he ovat kristittyjä, mutta näin ei ole. Jeesus itse sanoo " minä olen tie, totuus ja elämä. Kukaan ei pääse Isän luokse muutoin kuin minun kauttani."

Krisittty on ihminen, joka uskoo tähän Raamatun sanaan. Jos uskot Jeesukseen, siihen, että Jeesus Jumalan ainoana poikana tuli maailmaan pelastamaan sen ja jokaisen ihmisen, joka haluaa uskoa häneen, kääntyä ja ottaa vastan armahduksen.

Emme pelastu teoilla, vaan armolla.

JT:t eivät usko että Jeesus on Jumalan poika, eivätkä usko kolmiyhteiseen Jumalaan. Ehdottakaapa muuten joskus, kun he tulevat ovellenne, että rukoilisitte yhdessä Isä meidän -rukouksen, onhan se Jeesuksen itsensä opettama, kun opetuslapset pyysivät häntä opettamaan heitä rukoilemaan. Ainakaan minun tietämäni JT:t eivät ole suostuneet.

Apostolisessa uskontunnustuksessa sanotaan hyvin, mihin kristityt uskovat.

Jeesusko? Jees, usko! :)

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin uskonne oikeastaan perustuu, jos ette usko Jeesuksen olevan Jumalan poika? Kysyn siis ihan mielenkiinnosta, koska en ollenkaan tunne jehovan todistajien uskontoa! Liittyykö uskonne mukaan Jeesus millään tavalla pelastukseen?

Minä uskon, kuten aloittajakin, että vain ne pelastuvat, joiden turva on yksin Jeesuksessa. En kuitenkaan ihan suoralta kädeltä uskalla alkaa jaottelemaan, kuka on Jeesuksen oma ja kuka ei, eikä minulla ole siihen oikeastaan mitään tarvettakaan. Olen vain itse onnellinen siitä, että Jeesus on suuressa armossaan kutsunut minut omakseen.

Vierailija
2/2 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietää sielumme tilan. Olen siis samaa mieltä Meikämamin kanssa, että en halua olla osoittamassa sormella kuka pelastuu ja kuka ei. Ei se siis ratkaise, mihin kirkkoon kuuluu (tai kuuluuko mihinkään). Uskon siihen, mitä Raamatussa lukee, eli ne pelastuvat, ketkä uskovat Jeesuksen sovitustyöhön ja voivat sanoa, että Jeesus on Herra.

Sikäli mikäli olen käsittänyt oikein, JT:t eivät usko, että Jeesus pelastaa, eivätkä pidä Jeesusta Herrana. Saa korjata, jos olen väärässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi