Ensi yönä keskiaika päättyy! Oletteko reagoineet kovasti aikaisempina vuosina keskiajan päättymiseen?
Muistakaa vaihtaa kellot keskiajasta normaaliaikaan! Ensi yönä.
Kommentit (19)
Kyllä se keskiajan päättyminen joka vuosi sykähdyttää, varsinkin kun palvelijani lähtevät talostani ja noitaroviot lopetetaan, suurta viihdettä!
Minä luulin että keskiaika päättyi vain kerran mutta AV todisti että olin väärässä.
Jos nyt tähän lopetettais kokonaan? Ei siirrytä keskiaikaan enää keväällä. Johan sitä on nähtykin.
Kyllä se on joka vuosi järkytys, kun painokoneet käynnistyvät ja uskonpuhdistus alkaa.
Toivottavasti tulee sellainen shokki että viimein pääsen tästä maailmasta.
Kyllä on ihanaa päästä takaisin nykyaikaan.
ostin epähuomiossa keskikaljaa, nyt pitää juoda äkkiä ennen kun vanhenee
Piilotan taas miekan kaappiin ja haarniskan vaatehuoneeseen. Uljaalle ratsulleni toivotan näkemiin kevääseen.
Otetaan keskiajalta mustasurma ja lebra mukaan.
Hyvältä tuntuu.
Paluu tulevaisuuteen.
Vierailija wrote:
Niistähän tulisi kiva cocktaili koronan kanssa.
Ihanaa, voi kaivaa taas teeveen ja netflixin esiin.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Niistähän tulisi kiva cocktaili koronan kanssa.
Sekä musta surma eli rutto ja lepra ovat molemmat edelleen olemassa, ei tarvitse ottaa keskiajalta mukaan. Mutta eivät ole kyenneet yhteiseen coctailiin koronan kanssa. Ehkäpä vastaus piilee siinä, ettei keskiajalla ollut antibiootteja ruttoon eikä lääkehoitoa lepraan, kuten nykyään on molemmat.
Upeelta! keskiajan jälkeen tulee barokki italiasta ja kehopositiivisuus! Naisen ei kuulu näyttää enää tiimalasilta vaan muhkealta pullukalta! korsetit heivataan ja pukujen vyötärö siirtyy isojen rintojen alle pyöreän tynnyrivatsan ylle. Mitä "muhkumpi" nainen, sitä kauniimpi.
Keskiaikainen siveä, neuroottinen kelmeä rääpäle vaihtuu verevään neitokaiseen, jolla on kunnolla reittä ja iso maha ja pyöreät olkapäät ja punaviinin tuhrimat huulet ja joka ei paastoa eikä mieti linjojaan vaan nauttii elämästä.
Rubens oli suuri naiskauneuden ihailija ja hän ikuisti maalauksiinsa barokin kuumimmat kaunottaret. Hän oli barokin merkittävin taiteilija ja barokin henkilöitymä.
VIHDOINKIN! Luulin jo että joudun loppuikäni ramppaamaan orjatöissä ja lukemaan täynnä naisten alistamista olevia tekstejä.
Itse olen ilta/yövirkku, eli aivotoiminta ja mieli piristyy iltaa kohti. Joudun koko ajan taisteleen uni/valverytmini kanssa jotta saisin sen pysymään yhteiskunnallisesti hyväksyttynä.
Eli kun herään aamulla ja menen töihin, niin aivotoiminta "herää" vasta klo.12. Kun tulen kotiin, mulla on kaksi mahdollisuutta, joko juon kahvia ja energiajuomaa koko illan, että jaksan valvoa klo 24.00 asti, koska jos menen nukkumaan vaikka klo 21.00 nukun pari tuntia ja herään pirteänä keskiyöllä ja valvon loppuyön.
Voin myös ottaa päikkärit kun pääsen töistä, jolloin herään illalla ja saan seuraavan kerran unta vasta aamuyöstä.
Eli mielestäni aamu/päivävirkkujen valitukset kellojen siirrosta kuulostaa pikkumaiselta nassutukselta. Me iltavirkut eletään suurimman osan työelämäämme unirytmi täysin sekaisin jatkuvassa stressissä ja verenpaine tapissa ja askeleen päässä sydänkohtauksesta. stressihormoni kortisolin aiheuttaman vatsakummun kanssa.
Ehkäpä valistuksen aika pääsee nyt alkamaan kun keskiaika päättyy.
Enpä ole. Ihmettelen näitä yhden tunnin siirrosta valittavia, että miten he tekevät ulkomaanmatkoja, varsinkin aikavyöhykkeeltä toiselle, jos yksi tunti noin paljon vaikuttaa.