Kokemuksia ilmanvaihtokanavien putsauksesta, auttoiko mitään?
Kerrostaloasunnossani ilmanvaihto tupruttaa ilmaan valkoista pölyä, jossa pehmeää sekä karkeaa materiaalia mukana. Kertyy pinnoille huomattavan nopeasti valkoisena pölynä, huomattavassa määrin. Ilmanvaihtokanavien putsaus (nuohous) tehtiin, mutta ei mitään eroa pölyn määrässä.
Onko muilla kokemuksia putsauksen laadusta? Tehdäänkö näitä iv-kanavien putsauksia huonosti ja huonoilla välineillä? Ainakin nuohousväline vaikutti minusta tosi onnettomalta...sellainen hyvin harvaan "karvainen" vehje, kiinnitin huomiota miten niin säälittävän oloisella harjalla saa mitään putsattua kanavista...
Kommentit (3)
Oot varma, ettei entinen asukas ole kätkenyt pussukka kokaiinia, tai amfetamiinia sinne ilmanvaihtokanavaan?
Up, ostan tätä, onko kuinka hyviä/huonoja kokemuksia iv-kanavien puhdistuksista?
Ei ole omia kokemuksia, mutta olen vähän skeptinen kun olen noita iv-putkia joskus asentanut. Jos työnnetään joku harja venttiilistä sisään niin ei se kovin pitkälle siinä kanavassa pääse, ja vaikka pääseekin niin mihin se putken sisäpinnalta irti hinkattu pöly pääsee sieltä putken sisältä? Se pitäisi kaikki saada vedettyä sen harjan mukana ulos asti..
Periaatteessa kanavistoon pitäisi jättää putsausta varten luukut helposti saavutettaviin paikkoihin, mutta usein varsinkin pientaloissa niitä ei välttämättä ole tai voi olla että ne ovat jossain eristysvillan tai seinän levytyksen takana..
Voi olla että olen ihan väärässäkin ja tosiaan omaa kokemusta putsauksesta ei ole. Olisi kiva kuulla jonkun noita tekevän rehellinen mielipide.