Onko Suomessa naisia jotka ovat kotiäitinä vaikka lapset jo
vähintään alakoululaisia tai vanhempia? Enkä nyt tarkoita työttömiä äitejä, tai työkyvyttömiä tms. Vaan aidosti kotiäitejä.
Kommentit (8)
Vierailija wrote:
Olin kotiäitinä 8 vuotta. Otin kyllä työmarkkinatuet siitä. Olemme molemmat akateemisia, asumme omistusasunnossa ja meillä on velaton sijoitusasunto.
Palasin töihin kun nuorin lapseni oli 2,5-vuotias.
Eikös tässä nyt kysytty oikeita kotiäitejä, eikä tukihuijareita?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Olin kotiäitinä 8 vuotta. Otin kyllä työmarkkinatuet siitä. Olemme molemmat akateemisia, asumme omistusasunnossa ja meillä on velaton sijoitusasunto.
Eikös tässä nyt kysytty oikeita kotiäitejä, eikä tukihuijareita?
Niin?
On, ei kovin yleistä ole, mutta kyllä tällaisia äitejä löytyy. Itsekin olen, nuorin lapsi 10v.
Näitä samanlaisia kotiäiti-aloituksia on ollut tällä palstalla jo vaikka kuinka monta ja vaikka kuinka kauan.
Miksi ihmeessä pitää koko ajan samaa aihetta vatvoa uusilla aloituksilla?
Minä olen, vanhin lapsi 17 ja nuorin 8. En saa tukia ellei lapsilisiä lasketa.
Joidenkin yrittäjien puolisot saattavat olla "oikeita kotiäitejä" tai sitten eivät, jos tekevät jotain siinä siipan yrityksessä. Vammaisten lasten äidit saattavat olla myös tällaisia kotiäitejä olosuhteiden pakosta.
Amk:ssa oli luokalla (valmistuttiin 2016) suoraan lukiosta tullut kaveri (ainoa lapsi) jonka äiti oli kotirouva.