Autokaupat liikkeessä
Onko kenelläkään kokemusta auton ostamisesta isohkosta autoliikkeestä ja oman auton myymisestä siinä vaihdossa? Pitäisi nimittäin saada tietoa eräästä asiasta. Kaupan sopimustarjoukseen on merkitty sekä myytävän auton että omani varusteet. Kaupan auton kohdalle on merkittynä 2 paria renkaita kevytmetallivanteineen. Oman vaihdossa menevän autoni listassa ei ole mitään mainintaa renkaista. Tarkoittaako tämä sitä, että minun ei ole pakko laittaa talvirenkaita mukaan?
Kommentit (4)
Mulla myyjä oli ruksannut automaattisesti tilaussopimukseen vaihtoautolle kahdet renkaat vaikkei niistä ollut mitään puhetta. Tosin silloin oli talviaika ja autossa oli kitkat alla kun näytin sitä. Mutta, taitaa nykyisin olla oletus että autossa on aina kahdet renkaat, mun auto oli vielä uudehko premium. Voit toki yrittää jankata että ei oll talvirenkaita koska niitä ei ole mainittu sopimuksessa, mutta saatkohan myytyä autottomat renkaat. Ei niistä ainakaan montaa kymppiä voittoa tule.
Saatte varmaan tuosta riidan aikaiseksi. Kyllä myyjä on olettanut, että autossasi on kahdet renkaat. Se vaikuttaa selvästi jälleenmyyntiarvoon.
Kyllä kai myyjä kysyi onko sulla autoon kahdet renkaat? Voit vaikka sanoa ettei oo ja myyt itse torissa ne renkaat.