Milloin tämä kissa buumi alkoi somessa?
Törmään joka päivä tilaan missä joku hämmästelee ja kauhistelee kun on nähnyt kissan ulkona?
Eikö tää ollu normaalia vielä muutama vuosi takaperin? Ulkokissa
Joku joka huusi naama punasena että kissa ei kuulu luontoon? Jos se ei kerta kuulu luontoon niin mistä se on alunperin evolvannu itsensä? Se vaan ilmestyi jostain ihmisten koteihin ja sanoi että btw mä en kuulu luontoon?
Kommentit (10)
Vierailija wrote:
Tämä on jotenkin tosi suomalainen ilmiö. Jossain Britanniassa kissat kulkee pitkin pihoja eikä kukaan närkästy.
Jopa Ruotsissakin on neutraalimpi suhtautuminen.
Lukuisissa valtioissa ympäri maailmaa ne menee vapaana ulkona, villikissoina
Mä postaan kiusallani somen täytee kuvia ja videoita kissastamme joka rakastaa ulkoilua, kiipeilyä puissa, juoksemista metsässä (ilman valjaita!) jne.
Vierailija wrote:
Tämä on jotenkin tosi suomalainen ilmiö. Jossain Britanniassa kissat kulkee pitkin pihoja eikä kukaan närkästy.
Britanniassa ei ole talvella +20 astetta pakkasta ja metri lunta
Onhan se muutoinkin vanhoillinen maa ja asiat laahavat muihin maihin nähden perässä
Täällä on eläinsuojelulaki, onneksi
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Onhan se muutoinkin vanhoillinen maa ja asiat laahavat muihin maihin nähden perässä
Eläinsuojelulaki ei kiellä Suomessa kissan ulkoilua. Ja itse asiassa Britanniassa pidetään eläinrääkkäyksenä sitä jos kissa ei pääse ollenkaan ulos. Olen samaa mieltä brittien kanssa.
Veikkaan että osaltaan on kyse sisäkissojen omistajien huonosta omastatunnosta. Ei kissa itse valitsisi heidän tarjoamaa vankilaelämää.
Itse olen onnellisen ulkoilevan 16-vuotiaan kissan omistaja.
(Ja joojoo, kukaan ei sano että kissan pitäisi ulkoilla vapaana jossain vilkkaissa kaupunkitaajamissa)
Kaikkiha me kuulutaa luontoo, jo pelkästää tollane kommentti osottaa että henkilö joka sen sanoi on nostanut itsensä ja kissansa luonnon yläpuolelle ja erittäny ne luonnosta
Se on totta, ettei kissat kuulu suomalaiseen luontoon. Ei ne kissat täällä ole siis kasvaneet, vaan lämpimissä maissa josta ne on sitten tänne kuljetettu lemmikeiksi.
Ja ennenaikaan kissat eivät esimerkiksi maalla eläneet kuin 4 vuotiaiksi, kun kuolivat jossain vaiheessa kun "katosivat".
Kissat myös saalistavat paljon uhanalaisia lintulajeja ja muita.
Jos koiria voi lenkittää hihnoissa, niin miksei voi kissojakin?
Sisäkissat elävät keskimäärin pidempään, kuin ulkokissat.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:Vierailija wrote:
Eläinsuojelulaki ei kiellä Suomessa kissan ulkoilua. Ja itse asiassa Britanniassa pidetään eläinrääkkäyksenä sitä jos kissa ei pääse ollenkaan ulos. Olen samaa mieltä brittien kanssa.
??? Britaniassahan on joillakin alueilla kielletty kissojen vapaana pito.