Supistuksia tulee vain öisin? Raivostuttavaa!
Onko tämä ihan normaalia että yöllä kipeitä supistuksia tulee kolme tuntia putkeen, mutta sitten ne loppuvat ihan seinään ja koko päivä menee ilman mitään tuntemuksia. Tänä aamuna olin aivan varma että vihdoinkin se on menoa, mutta supistukset loppuivat taas siinä seitsemän aikaan aamulla. Viikot 40+3.
Kommentit (6)
Tuo on latenssivaihetta, voi kestää ikävä kyllä jopa yli viikon. Jokainen supistus kuitenkin kypsyttää paikkoja pikkuhiljaa!
Vierailija wrote:
Varmaan saisit käynnistyksen jos haluat, oletko kysynyt? Kalvojen puhkaisu tai ballonki voisi jouduttaa supistuksia.
Jos vaan kestät niin älä käynnistä. Odota että kroppa tekee tehtävänsä ja supistukset jatkuvat ja voimistuvat luonnollisesti. Ei ole mitään mukavaa puuhaa olla pahimmillaan vuorokausi sairaalassa jossain oksitosiinitipassa. Itse sain oksitosiinista kauhean pahoinvoinnin ja silti aukeaminen oli tuskallisen hidasta.
Mulla oli ihan samanlaista, kesti puolitoista viikkoa kunnes yhtäkkiä meni lapsivedet! Koita kestää ja yritä nukkua päiväunia jos kivut öisin valvottaa.
Latenssivaihe siis menossa. Voi kestää vielä viikkoja jos ikävästi käy.
Ainakin kohdunsuulla luulisi tapahtuvan jotain joten ehkä itse synnytys ei kestä niin pitkään.
Varmaan saisit käynnistyksen jos haluat, oletko kysynyt? Kalvojen puhkaisu tai ballonki voisi jouduttaa supistuksia.