Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa, en pääse leikkaukseen jonka tarvitsisin.

Vierailija
04.10.2023 |

Ongelmanani on se, että rintani ovat erikokoiset. Siis huomattavan. Ne kasvoivat sellaisiksi heti, eivätkä mitkään rintaliivit tietenkään istu kunnolla. Eivät ole ikinä istuneetkaan. Tämä rajoittaa kaikkea pukeutumista ja vaikeuttaa kaikkea. Olen käynyt lääkärissä useaan kertaan tästä mutta vastaus on aina sama: en täytä kriteerejä julkiselle puolelle. Yksi lääkäri jopa ehdotti että lihotan itseni, jos se tasoittaisi asiaa.

Netti vilisee ihmisiä jotka ovat päässeet leikkaukseen pienemmillä kriteereillä, miksi minulla on näin huono tuuri.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene yksityiselle.

Vierailija
2/17 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene Viroon, siellä edullisempi jos rahasta kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene yksityiselle.

Ei ole mitenkään varaa. Olen yrittänyt säästää vuosia mutta tuloni ovat niin pienet. Ja aina on tullut jotain akuuttia joka syö ne minimaaliset säästöt. :( ap

Vierailija
4/17 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haitta on kosmeettinen niin ei kuulu julkiselle puolelle, fylliä kehiin tai maksa itse leikkauksesi.

Vierailija
5/17 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene yksityiselle.

Ei ole mitenkään varaa. Olen yrittänyt säästää vuosia mutta tuloni ovat niin pienet. Ja aina on tullut jotain akuuttia joka syö ne minimaaliset säästöt. :( ap

Ei kai siinä sitten auta muu kuin pyrkiä parempiin tuloihin. Onpahan ainakin motivaatiota...

Vierailija
6/17 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haitta on kosmeettinen niin ei kuulu julkiselle puolelle, fylliä kehiin tai maksa itse leikkauksesi.

Ei ole pelkästään kosmeettinen. Kaikki rintaliivit porautuvat ihooni ja hiertävät sen jostain rikki, minulla on niskassa ihan arpi urheiluliiveistä. Niskat on jumissa aina, selkään sattuu, liikunta on hankalaa. Lisäksi olen henkisesti ihan poikki, kaikki arkirutiinini on rakennettu sen ympärille että en joudu miettimään rintojani tai olemaan niiden kanssa tekemisissä. ap

Vierailija
7/17 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerta olet käynyt useammalla lääkärillä niin silloin on uskominen että on niin kuin sanovat, sitä ei hyöytä murehtia sen enempää, sopivat liivit löytyy sellaisista joista täytepalan saa pois ja senhän voi siirtää siihen pienempään jos ei riitä pelkästään poisottaminen. Harvalla sopusuhtainen vartalo yhtä vähän kuin kasvojakaan. 

Vierailija
8/17 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama ongelma, ei siis samasta syystä mutta "kosmeettinen asia" jolle kuitenkin selkeät lääketieteelliset perusteet. En saanut omasta sairaanhoitopiiristä palvelua joten hain lähetteen muualle. Siellä hoitui alle vuoden sisään. Omassa tapauksessa oli kyse oman sairaanhoitopiirin kirurgin asennevammasta. 

Vierailija
9/17 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene oikeseen rintaliivi kaupaan.Ostat sieltä kunnon liivit.Rätälöivät ja myyvät siellä myös toppauksia niihin.Tarvitset siis vain 1 topauksen niin rinnat saman kokoiset.Työssä käviällä niihin on rahaa. Jätät netti tilaukset pois.Lopetat tv viihde kanavien maksut.Rikot kaikki luottokortit.Saat säästönkin rahaa siloin.Rööki ja alkoholi pois. Nihin kumpaankin on nykyisi sv-läket,joten ei vierotusoireita lopetus tupakan ei alkohoolin.ps, rinnat syövästä leikatuna,tai osa 1 rinasta pistetuna: Juuri käytävät näitä toppauksia.Silikonissakin löytyy.Kipin kapin vaan oikeaan rintaliivi kaupaan

Vierailija
10/17 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi julkisen pitäisi hoitaa kosmeettinen haitta? Vaikka henkilökohtaisesti koet sen haastavana niin se ei kuitenkaan estä normaalia elämistä.

Vierailija
11/17 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene oikeseen rintaliivi kaupaan.Ostat sieltä kunnon liivit.Rätälöivät ja myyvät siellä myös toppauksia niihin.Tarvitset siis vain 1 topauksen niin rinnat saman kokoiset.Työssä käviällä niihin on rahaa. Jätät netti tilaukset pois.Lopetat tv viihde kanavien maksut.Rikot kaikki luottokortit.Saat säästönkin rahaa siloin.Rööki ja alkoholi pois. Nihin kumpaankin on nykyisi sv-läket,joten ei vierotusoireita lopetus tupakan ei alkohoolin.ps, rinnat syövästä leikatuna,tai osa 1 rinasta pistetuna: Juuri käytävät näitä toppauksia.Silikonissakin löytyy.Kipin kapin vaan oikeaan rintaliivi kaupaan

🤣

Vierailija
12/17 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosmeettinen haitta ei täytä kriteereitä. Teit sen virheen, että sanoit että haittaa pukeutumista. Ikinä ei sanota mitään ulkonäöstä, aina listataan miten ne haittaa tavallista elämää. Sun kohdalla et löydä sopivia liivejä, joten sulla on selkä ja niskakipuja, koska et saa riittävää tukea. Lisäksi ne haittaa liikkumista ja sua huolettaa sun terveyden puolesta, kun esim. cardio sattuu rintoihin, kun ne liikkuu niin paljon.

Vierailija
13/17 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kotiuduin juuri sairaalasta leikkauksesta, jonka oikeasti tarvin. Kävin röntgenissä ja leikkaustarpeen toteamisessa alkuvuonna 22, nyt leikattiin. Sun haitta on pinnallinen, ei sua ehditä leikata kun oikeitakin potilaita on ja nekin odottaa 1,5 vuotta, että jotain tapahtuisi.

Vierailija
14/17 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonoimmat liivit olen saanut nimenomaan rintaliiviliikkeistä. Liian pienet mistä rinnat pursuaa pois, ihoon haavaumia tekeviä, huonon mallisia, sellaiset mitkä hiertää kainaloista mutta tissit ei pysy paikoillaan... ja niin edespäin. Rintani ovat sen malliset että ne proteesiliivit ei istu tai ne puskee sitä pienempää rintaa pois liiveistä, tai se proteesi itsessään painaa ja hiertää. Käyn töissä, ainoat asiat joita tilaan netistä on jotkut oikeasti järkevät alennukset kerran vuoteen kun se tilaus tulee huomattavasti halvemmaksi kuin muualta ostettuna. Vaatteet ostan suurimmaksi osaksi kirppareilta. En polta enkä juo. Sarjani katson ilmaiseksi netistä. Luottokortin rikkominen menee hankalaksi kun se on samassa ihan pankkikorttini kanssa, mutta luottopuolta en ole ikinä käyttänyt. En nyt vieläkään ole ymmrtänyt mikä olisi sellainen rintaliivikauppa mikä ei myy pas... kaa, vaikka olen kolunnut aika monta läpi. ap

Vierailija
15/17 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi julkisen pitäisi hoitaa kosmeettinen haitta? Vaikka henkilökohtaisesti koet sen haastavana niin se ei kuitenkaan estä normaalia elämistä.

No kyllä estää. Jos tuota sanoo niin ei ole joutunut elämään tämän asian kanssa. Koen että tämä on pilannut nuoruuteni ihan täysin. ap

Vierailija
16/17 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa vähättelyä täällä. Ap tsemppiä, ota 12 viestistä vinkki seuraavaan lääkärireissuun.

Vierailija
17/17 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä lohduta, mutta vertailun vuoksi:

- moni on ilman hampaita kun ei korvata tai ei saa aikaa

- moni on ilman työtä eikä tule toimeen kun toimeentulotukea ei vaan saa. Moni menee nälkäisenä nukkumaan

- moni odottaa hoitoa kuolemaan johtavan taudin vuoksi jännittäen kumpi ehtii ensin

Eihän tämä helpota, mutta oikeasti, tuoko pilaa nuoruutesi kokonaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi