Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen säästänyt joka kuukausi 50€ ETF:iin. Mulla olisi enemmän rahaa, jos olisin jättänyt "säästämättä" tai laittanut pienikorkoiselle säästötilille

Vierailija
28.09.2023 |

Minusta tämä koko ETF-juttu on huijausta. Kaikki miinuksella, vaikka viime joulukuusta lähtien olen ostanut joka kuukausi samat 2 ETF:ää.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, niinhän ne on.

Vierailija
2/8 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt ajanjakso kyseessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kanssasi 100% sti samaa mieltä. Tämä on markkina firmojen huijausta.

Itse sijoitan vain pääomaturvattuihin tuotteisiin. Kyllä niitä taas kohta ilmaantuu.

Jos asuntojen hintoihin tulee iso kuoppa, niin niillä voi vaurastua. Mutta aikaa kuluu.

Vierailija
4/8 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin lyhyt ajanjakso kun ovat pudonneet aika hitosti. Sitten kun lähteät nousuun niin siinä kestääkin taas pari vuotta, että ovat samalla tasolla mistä putosivat. 

Vierailija
5/8 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osakesijoittaminen ei ole hätähousujen hommaa. Siinä ei haeta voittoja vuoden, vaan vähintään 5-10 vuoden kuluttua.

10 vuoden päästä olet todennäköisesti iloinen siitä, että sijoitit rahasi osakkeisiin etkä pankkitilille.

Vierailija
6/8 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin lyhyt ajanjakso kun ovat pudonneet aika hitosti. Sitten kun lähteät nousuun niin siinä kestääkin taas pari vuotta, että ovat samalla tasolla mistä putosivat. 

Ei. Noin ei indeksiosuusrahastot toimi. Mitä nopeammat vajoamiset, sitä nopeammat pomput ylös.

Yleensäkin ap:lle ja muillekin: Tilanne tiedetään vasta säästöjen lunastushetkellä. Tuo ap:n kirjoitus on vähän kuin täällä mammapalstalla usein toistuva laihduttajan valitus: "Olen pantannut jo kaksi kuukautta ja mitään vaikutusta ei painossa näy!"

Vierailija
7/8 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä säästän joka kuukausi 100 euroa. Jouluksi nostan 500 euroa Joulurauhaa. En käy missään huvituksissa enkä matkoilla. Työni teen ja ulkoilen luontoa ihaillen. Olen näin säästänyt varakassan, jos joutuu joskus työttömäksi. Kirjastosta haen lukemista ja tv:stä katson elokuvia. Minulla on hyvin rauhallinen olo ja säästöni takaavat myös talousasioissa turvallisen olon. Näin pärjään ja olen tyytyväinen.

Vierailija
8/8 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka vaan sitkeästi ja katso tilanne 5 vuoden kuluttua. Nyt lokakuulla on hyvä lisätä painoa enemmän, koska osakemarkkinan paras kausi on marras-maaliskuu.

Itse suosittelen salkkuun seuraavat ETFt:

Lyxor Core MSCI World Acc.

Lyxor Nasdaq 100 UCITS ETF Acc

Franklin FTSE India UCITS

SPDR S & P 400 US Mid cap Acc

VanEck Defense UCITS ETF

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi