Kaupan valmis smoothiet
Meillä ollaan syöty näitä välipaloina ja retkieväänä, lapset 2, 4 ja 6 v. Nyt sain kauhean ripityksen neuvolassa, että ei saa antaa enää vauvavuoden jälkeen, että eivät ole sopivaa välipalaa ja tosi epäterveellisiä. Yleensä teen välipalat itse, mutta aina ei ehdi ja haksa. Meillä ei ole tukiverkostoa, eli joskus jaksaminen koetuksella.
Onko nää oikeasti niin epäterveellisiä, siis esim nää semperin sokeroimattomat vauvan sosesmoothiet? Ja ollaanko ainoita, joilla isommatkin lapset näitä vetää?
Kommentit (12)
Nimenomaan, sokerisia, ja roskaavat paljon!
Ostat maustamatonta jugurttia, sinne maitoa ja marjoa ja surautat surrasauvalla juotavaksi. Sama aika menee kuin kaivellessa niitä kaupan, ja ei tule niin paljoa roskaa.
Tässä vauvalle tarkoitettu, järkky määrä sokeria! "josta sokereita12,3 g!"
Kiitos vastauksista! Yleensä teen itse, mutta aika ei vaan ehdi. Noissa ei ole lisättyä sokeria, mutta vissiin silti ei ok?
Näissä meidän Semperin on 4 g luontaista sokeria per 100 g.
Valmissmoothiet tai valmis-smoothiet.
Hampaille happamia. Niiden jälkeen pähkinöitä, mitkä tasapainottaa suun happamuuden.
Aikuisena saan niistä närästystä ja liialliset vatsahapot. Jos joku pystyy niitä syömään niin onnea. Yksi ehkä menee joskus ilman ongelmia, mieto mansikka tms. Jopa mustikasta tulee närästys jossain kohtaa.
Eipä ihme, että syntyvyys on pohjamudissa kun jostain smoothieistakin pitää nipottaa neuvolassa
Lapsista kasvaa ylipainoisia kun näitä syöttää. Eikö vanhemmat osaa nykyään enää tehdä ruokaa itse?
Vierailija kirjoitti:
Valmissmoothiet tai valmis-smoothiet.
Pätemisen tarve on kova, vaikka ei itsekään tiedä oikeaa vastausta. Tyypillinen nainen.
Ei ne kaikki ole epäterveellisiä jotkut on kyllä tosi sokerisia.