Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hgin Väestöliiton lääkärit?

22.12.2006 |

Voisiko joku suositella mukavaa, empaattista ja kokenutta lääkäriä Väestöliitosta? Lääkärikokemukset ovat tähän asti olleet julkisella niin huonoja, että haluaisin nyt varmistaa, että saan kivan lääkärin, joka ottaa minut tosissani.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen on Rita S.-lääkäri? Varmasti Väestöliitossa on kaikki lääkärit tehokkaita ja ammattitaitoisia, mutta jännittää hirviästi mennä ensikertaa...

Vierailija
2/18 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki en ole kaikkia lääkäreitä sieltä tavannut.

Vilska (olikohan etunimi Sirpa?) on aivan ihana, empaattinen lääkäri. Todella pidetty kuulemma. Hoiti minulla sekä munasolujen poiminnan että alkionsiirron. Mutta onkohan hän enää siellä...?

Ylilääkärinä toimiva Suikkari on mielestäni asiallinen ja sellainen lääkäri joka todella kuuntelee (sellaiset on harvassa). Hänen tekemissään operaatioissa en ole ollut.

Rita Siegberg on minulle hieman liian asiallinen. Ehkä parempi ruotsinkielellä? (En tiedä onko suomenruotsalainen, mutta ehkä.) Voi siis kyse olla hieman tuosta kieliasiastakin. Vastaava juttu kuin Bruno Cacciatore toisella lääkäriasemalla - vaikuttaa toisilta töykeltä johtuen juuri kielimuurista?

Kaikki lääkärit ovat VARMASTI päteviä.

Marjo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Sirpa (sukunimillä en täällä viitsi puhua, kun en tiedä onko ihan luvallista) on todella empaattinen ja mukava lääkäri. Mutta sukunimi ei ole tuo Marjon mainitsema. Yleisesti ottaen lääkärit ovat olleet mukavia, ja mulla on ollut todella monta, mutta yhdestä en ole pitänyt.

Vierailija
4/18 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin viime viikolla hoidon suunnittelu käynnillä VL:ssä, lääkärinä toimi Sofia Hietanen. Hän oli tosi asiallinen ja ihan huumorintajuinen, täytyi vain kuunnella tarkasti koska hän on ulkomaalaistaustainen( espanja ?)

Muista lääkäreistä ei ole vielä Vl:stä kokemusta !

T:mami

Vierailija
5/18 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirpa Vilska on lopettanut Väestöliitossa marraskuussa, Sirpa Eviö on edelleen töissä. Olen käynyt useimmilla paikan lääkäreillä ja esimerkiksi Seija Kaukoranta ja Viveca Söderstöm-Anttila ovat tosi asiantuntevia ja hyviä lääkäreitä, tosin eivät ehkä maailman empaattisimpia... Mutta kyllä siellä hyvin menee, älä huoli!

Vierailija
6/18 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän otti asiamme heti hoitaakseen, kun muut lääkärit tuntuivat vain ottavan meidät vastaan. Todella asiantunteva ja myös mukava lääkäri!

Vierailija
7/18 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli on vielä VL:ssä töissä.

Vasta kerran olen hänet tavannut ja oikein mukavalta tuntui,

huomenna olen taas menossa tapaamaan.

VL on mukava ja rauhallinen tunnelmaltaan eikä mielestäni yhtään kliininen. Suosittelen :o).

Vierailija
8/18 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis meillä OLI Sirpa ennen ja NYT Anne-Mari Suikkari, jonka tapaan huomenna toistamiseen. Eli ihan ok lääkäri, mukava ja asiantunteva.

Itse en kaipaa (kolmatta kertaa pappia kyydissä) mitään ylitsevuotavaa empatiaa ja ymmärrystä (ekalla kerralla, ennen esikoista se oli tärkeämpää), vaan sellainen asiallinen ote riittää minulle. Ei tietenkään tyly tai epäkohtelias. Vaan asiat asioina lääkäri :o).

Liikaa kinkkua oletan, kun on alkanut pää pehmetä... :o)

Vierailija
9/18 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille kommenteista! Meillä on nyt ensikäynti Suikkarille, on ainakin kokenut ja osaava lääkäri ja kirjoituksistanne päätellen myös ihan mukava. Pää ei kestä enää yhtään tylyä ja epäkohteliasta lääkäriä joita Naistenklinikalla ilmeisesti riittää. Haluan myös, että lääkärin äidinkieli on suomi! Nämä asiat on ihan tarpeeksi vaikeita muutenkin, en halua arvailla minkä sanan lääkäri sanoi niinkuin Naistenklinikalla, jossa jouduin asioimaan useamman kerran latvialaisen hyvin tympeän lääkärin kanssa.

Vierailija
10/18 |
30.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väestöliitosta mullakin kokemusta, ja pakko sanoa, että Suikkari on ollut lääkäreistä vähiten mukava, mutta varmaankin ja tietenkin asiantunteva. Ja muuten, kyseisessä paikassa lääkärit ainakin meillä on vaihtuneet välillä, joten se sama lääkäri ei välttämättä ole aina samoilla potilailla. Meillä on nyt Vilskan lähdön jälkeen ollut Sälevaara, ja hän on ainakin ollut mukava. Vilska oli kyllä tosi hyvä, harmi että lähti.

Onnea teille hoitoihin! VArmasti ovat kaikki lääkärit siellä mukavampia kuin supertylyt naikkarilla (missä kylläkin niitä ihan mukaviakin on).

Vierailija
11/18 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vielä! minä olen pitänyt eniten Sirpa E:stä, hän on tosi mukava. Kaikki lääkärit ovat olleet ok, lukuunottamatta sitä ulkomaalalaistaustaista. Hän on melko tyly.

Vierailija
12/18 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... suosittelen Sofia Hietasta. Hän ei ole ehkä kaikkein empaattisimpia, mutta itse en lääkäriltä kaivannut empatiaa, vaan hyviä tuloksia.

Kävin pitempään eräällä ehkä mukavammalla lääkärillä, mutta en tullut koskaan raskaaksi. Sitten jouduin vaihtamaan lääkäriä tähän Hietaseen, ja tulin heti raskaaksi. Voihan tämä sattumaakin olla toki.

Minulle Sofia Hietanen oli ystävällinen ja asiallinen. Meillä ainakin synkkasi hyvin.

Vierailija
13/18 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin kaipasin lääkäriltä enemmän asiantuntemusta kuin kädestä pitämistä. Sitä henkistä tukea saa muualtakin.

Hietanen todella tiesi mitä teki ja ensimmäisestä hoitokierrosta tulin raskaaksi.

T:Mette ja kaksoset rv 21+4

Vierailija
14/18 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykättiin miehen kanssa molemmat ko. lääkäristä, kun meille tutkimukset tehtiin ja nyt entistäkin paremmilla mielellä suuntaan hoitoihinkin tälle! :)

Mieskin, joka yleensä " pelkää" lekureita, tykkäsi kovasti kun tuo lääkäri selvästi huomasi miehen hämmennyksen ja otti tämän kivasti huomioon. Mielestäni lääkäri oli asiallinen, ystävällinen ja huumorintajuinen, muttei tosiaan ainakaan mitenkään yliempaattinen. Itse sellaista en kyllä kaipaakaan, joten mulle tämän tyyli sopi hyvin. Suomenkieltä puhui hyvin, ei tosiaan tarvinnut arvailla mitä puhui!

Muista VL:n lääkäreistä ei olekaan kokemusta, eikä toivottavasti tulekaan, jos käy yhtä kivasti, kuin edellisille! :)

Vierailija
15/18 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vielä! Kaipa näissä jutuissa on kyse ihan henkilökemioista. Ja tietty, jos hoito onnistuu niin ajattelee varmasti positiivisemmin lääkäristä, vaikka ei se lääkärin vika olekaan, jos hoito epäonnistuu. Itse en vaan pidä siitä, jos lääkäri ultraa eikä sano mitään. Pitää itse " onkia" tieto esille.

Vierailija
16/18 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt VL:ssä ja Sirpa Eviö on ihan ok.

Hiukan kiireisen oloinen on välillä ollut, mutta taidan itse olla jaarittelija.

Ja eikös lääkärit aina ole kiireisiä....

Vierailija
17/18 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekan nimeä en edes muista, mutta hän siirtyi melko pian NKL:lle. Oli ihan ok, mutta liian positiivinen. Hän oli sitä mieltä, että olimme tulleet liian aikaisin hoitoon (yritystä 8 kk) ja kehotti meitä yrittämään vielä muutaman kuukauden (ei tulosta). Sitten kävimme Vivecalla kierronkartoituksessa. Ihan ok, mutta jotenkin jälleen liian positiivinen. Kertoili, kuinka useilla tulee tässä vaiheessa luomutärppi (no, eipä tullut). Sitten kävimme Sofia Hietasella, joka myös oli yltiöpositiivinen. Olimme silloin yrittäneet vuoden. Hän suositteli yrittämään vielä puoli vuotta, " kun pitäisi onnistua näillä tuloksilla" . Yritettiin 3 kk, ei tulosta. En oikein tuosta Hietasesta pitänyt. Ajattelin ensin, että syynä on jokin henkilökemiaan liittyvä juttu, mutta jos muutkin ovat näin kokeneet, niin ehkä se ei sitten ollutkaan. Mieskään ei tykännyt hänestä. Jotenkin ärtyi, kun mies kyseli " tyhmiä" . Sitten tuli Hietaranta ja Eviö, ihan ok. Eviö oli myös ihan liian yltiöpositiivinen ja oli lähes varma, että inssistä tärppää, vaan ei tärpännyt.

Joo, ehkä tuli selväksi, että ÄRSYTTÄÄ lääkäreiden vähättelevä asenne selittämättömään lapsettomuuteen.

Vierailija
18/18 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käymme nykyään Seija Kaukorannalla ja olen pitänyt hänestä paljon. Asiallinen ja suorasanainen, kuitenkin empaattinen. Sofia Hietasesta ei jäänyt kauhean hyvä kuva. Itse kärsin piikkikammosta ja hän vain esitteli sitä minulle tyyliin " tämä vain laitetaan tänne eikä ole paha juttu" vaikka olin itse siinä vaiheessa jo kyyneleet silmissä ja varmasti silmin nähden ahdistunut asiasta. Kielitaidottomuudella voi olla kyllä osansa asiaan. Niin ja kerran kävin myös ylilääkäri Suikkarilla ja hänestäkin pidin kovasti.

Mutta toiselle sopii toinen ja toiselle toinen lääkäri.

-Tuittu-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi