Sain kuulla rakkaan isoisäni sairastavan syöpää
Tuntuu pahalta. Pappa on ollut mulle todella tärkeä. Kun olin lapsi niin hän oli mulle kuin paras kaveri jonka kanssa leikittiin ja touhuttiin kaikenlaista. Nyt yhteistä aikaa on todella vähän jäljellä. Haluaisin jotenkin kertoa hänelle miten paljon välitän... Mutta en tiedä miten sen sanoisin, ja tuntuu ettei mulla ole pokkaa sanoa suoraan päin naamaa sellaista... vaikka se typerältä kuulostaakin. Varmasti kadun ja pitkään jos en sitä sanotuksi saa. :(
Kommentit (7)
voisitko muistella hänen kanssaan yhteisiä mukavia juttuja mitä olette tehneet.jos on vaikea sanoa suoraan niin noin saisit viestittyä että hän on tärkeä ja yhdessä vietetty aika merkitsee sinulle paljon.
Vähän toki kerrot tilanteesta mutta jos olet vasta kuullut sairaudesta niin tässä saattaa mennä vielä useita vuosia niin että isoisä on täällä keskuudessamme.
Läsnäolo ja yhteisen ajan viettäminen on kuitenkin tärkeää, vaikka ei mitään sanoisikaan.
Syöpä ei ole nykyään enää välttämättä kuolemantuomio, lääketiede on edistynyt hurjasti. Voi olla että saat pitää hänet luonasi vielä pitkään, isänikin eli syöpädiagnoosin jälkeen yli 10 vuotta, ja kuoli lopulta muun syyn takia. Jos et osaa kertoa tunteistasi sanoin, osoita se teoilla, halaa ja ole läsnä, vietä aikaa hänen kanssaan, tehkää yhdessä jotain kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Reagoin aina vatsallani vastoinkäymisiin. Nyt minulla alkoi jatkuvat ilmavaivat. Peppuni rutisee pitkäkestoisesti ja kovaan ääneen. Pyllystä purkautuu todella pahan hajuista kaasua kovalla paineella. Mikä auttaisi tähän vaivaan?
Ap
Todella mautonta kommentoida tällaista. Toinen on menettämässä rakkaan ihmisen ja sinä koet oikeudeksesi trollata tällä tavalla.
Ole ainakin läsnä jos voit. Surullista aikaahan tuo on, itselläni äiti on syöpään kuolemassa. Välillä tärkeät sanaa tulee helposti ja välillä ei millään.