"Tärkeintä on, että ihminen elättää itsensä omilla rahoillaan" sanoo uusi persujohtaja
Puoluesihteeri ei osaa sanoa, mikä on nykyisen hallitusohjelman kipein kompromissi perussuomalaisille
Paljon on puhuttu työntekijöihin kohdistuvista leikkauksista, kuten ensimmäisestä palkattomasta sairauspäivästä tai ansiosidonnaisen porrastuksesta.
Kommentit (8)
Olen 100% samaa mieltä.
t. tyytyväinen äänestäjä
Joo, ensisijaisestihan jokaisen tulisi elättää itsensä. Valitettavasti viimesijaisen toimeentulon eli sosiaaliturvan hyväksikäyttö on kasvanut, koska "mitä tukia minä saa" ajattelutapa on liian yleistä. Olen itse aikoinaan mennyt ansiosidonnaista huonommalla palkalla töihin, koska uskoin siihen, että aktiivisuus palkitaan. Ja niin tapahtui, sen jälkeennen ole ollut päivääkään työtön ja palkkataso on noussut pikkuhiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin sanottu, näinhän sen pitääkin olla.
Jos näin olisi, hallitus ajaisi pakkopalkankorotuksia duunareille. Sen sijaan ajavat ihmisiä orjatöihin joista saadulla korvauksella ei pärjää.
Kenen rahaa on kansanedustajan sopeutumisvalmennustuki? Yksikään persu ei vissiin nosta sitä.
Vierailija kirjoitti:
Joo, ensisijaisestihan jokaisen tulisi elättää itsensä. Valitettavasti viimesijaisen toimeentulon eli sosiaaliturvan hyväksikäyttö on kasvanut, koska "mitä tukia minä saa" ajattelutapa on liian yleistä. Olen itse aikoinaan mennyt ansiosidonnaista huonommalla palkalla töihin, koska uskoin siihen, että aktiivisuus palkitaan. Ja niin tapahtui, sen jälkeennen ole ollut päivääkään työtön ja palkkataso on noussut pikkuhiljaa.
Kaltaisemme - kuulun samaan joukkoon, mutta lähinnä niin että kustannukset toisella paikkakunnalla työssäkäymisestä tekeivät sen - usein kuvittelevat olevansa uniikkeja lumihiutaleita. Mutta emme ole. Meitä on lopulta aika paljon, en usko että muutama tuntemani on hekään ainoita vaan eiköhän esimerkkejä löydy. Itsellä lähinnä työssäkäynnin kulut tekivät niin paljon, että olisin saanut ansiosidonnaista enemmän. Työkokeiluunkin aika mon lähtee työpaikan toivossa vapaaehtoisesti ja etsii paikkojakin itse. Työkokeilun moni sekoittaa kuntouttavaan, mutta ne on kaksi eri asiaa.
Sanoo ihminen joka loisii kansalaisten lompakolla.
Hyvin sanottu, näinhän sen pitääkin olla.