G: Mistä tuntemuksista olette päätelleet raskauden?
Moikka!
Täällä on taas meneillään kuukauden ne jännittävät itsensä tarkkailupäivät...eli alkaako menkat vai... :)
Perheeseemme toivotaan kolmatta lasta, mutta niin ne tuntemukset vain ovat jonnekin unohtuneet, etten muista ed. kerroilta kuin n. 6 raskausviikolla alkavan kauheen kuvotuksen ja sitten tulevan äärettömän unentarpeen :)
Mites teillä muilla? Henk.koht.kysymys ois myös: miten kohdunulkosuu/kanava muuttuu?
Rauhallista ja toiveikasta joulunalusaikaa kaikille!
Kommentit (5)
Mulla myöskin oli rintojen turvotus ja arkuus oikeestaan ihan ekoja raskaus oireita. Samoin kun nippailut alavatsalla ja hillitön väsymys...raskaus kylläkin päättyi keskemenoon vähän aikaa sitten:(
aikaisemmissa raskauksissa ennen plussatestiä pissa alkoi haista erilaiselle ja suussa oli " metallinen" maku. Rintojen kipuilu yms. alkoi myöhemmin.
Kohdunsuuta olen tarkkaillut vasta nyt kolmatta yrittäessä, mutta käsittääkseni raskaudessa nipukka/napukka pysyy ylhäällä ja on kiinteä+kiinni (korjatkaa jos väärässä).
- pissattaa (kävin yölläkin neljä kertaa pissalla!)
- rinnat tuntuu painavilta ja täyteläisiltä
- vilu
- oviksen aikaan tosi kovat ja pitkäkestoiset kivut sekä hieman verta parina päivänä oviksen jälkeen
ei oikestaa hirveästi ollut muuta kuin väsymys suurimpana. Sitten tietty oli vatsassa välillä nipistelyjä mitä yleensä ei oviksen jälkeen ole ja no rinnat nyt oli jos halus niiden olevan..... Lähinnä toi väsymys, vois nukkuu mis vaan ja kui pitkään vaan..
Testasin siis silloin illalla plussan, kun menkat oli pari päivää myöhässä ja rinnat oli turvoksissa ja arat. Pahoinvointia ei mulla tuossa raskaudessa ollut ollenkaan, eikä muita " oireita" , maha vaan kasvoi...