Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muutto kauas kotoa työn perässä, miten käy parisuhteen?

Siru
26.08.2023 |

Mulla edessä tilanne, että joudun muuttamaan vajaaksi vuodeksi 500km:n päähän kotoani työn puolesta. Asun puolisoni kanssa omakotitalossa lemmikkiemme kanssa. Takana 15 vuotta yhteiseloa. Itsellä ollut päävastuu eläimistä(ell, madotukset yms.)
Nyt tilanne, että joudun muuttamaan väliaikaisesti todella kauas työn takia, puoli päivää saa varata yhdensuuntaisen matkaan, ja julkisetkin lähtee kaukaa, eli aina puolison kyydin varassa. Miten tällaisesta voi selvitä, miten käy parisuhteen ja oman jaksamisen kanssa? Onko kellään kokemusta?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oo vähemmän aikaa siellä, vaikka puol vuotta.

Vierailija
2/8 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oo vähemmän aikaa siellä, vaikka puol vuotta.

Ei ole vaihtoehto. Ajan pituuteen ei voi vaikuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki ajokortti ja auto. 500km ajaa 6 tunnissa, eli kun lähtisit työpäivän jälkeen ajamaan kotiin, olisit siellä ennen puolta yötä. Ehtisit olla kaksi yötä kotona viikonloppuisin. Näin siis olettaen, että teet normaalia toimistotyöaikaa ja viikonloput olisivat vapaat. Osan matkasta voisit kulkea julkisilla. On kokemus, hyvin jaksoin. Veroprosentti oli lähes 0 työasunnon ja työmatkojen vuoksi.

Se mikä tuossa yhtälössä on mahdotonta on puolison kyydin varassa oleminen. Hän joutuisi ajamaan viikonloppuisin 2000km, kun sinä ajaisit omallasi puolet vähemmän.

Vierailija
4/8 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus on luja side. Pidätte päivittäin yhteyttä ja tapaatte viikonloppuina.

Vierailija
5/8 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietitkö vanhana että harmi kun jäi pätkätyö tekemättä, vai harmi kun meni parisuhde pätkätyön takia?

Vierailija
6/8 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en lähtisi.Työ on vaan työtä

Vierailija
7/8 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäsuhteessa se rakkaus haihtuu aika nopeasti, kun lähellä on uusia ihmisiä sekä houkutuksia.

Oma rakkauteni lähti etätöihin ja jäi sille tielleen. Ei selitystä, ei mitään. työmatkani aikana (3pvää) oli käynyt kotona hakemassa vaatteennsa ja muutamia pikku tavaroita. Ei koskaan vastannut edes viesteihin joissa kysyin suhteemme tilaa.

Vierailija
8/8 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin oltu naimisissa pari vuotta, kun oli 90-luvun alun lama, eikä mies löytänyt töitä siltä paikkakunnalta, jossa asuimme ja jossa olin aloittanut opiskelut. Hän sai  vakituisen viran omalta alaltaan 360 km päästä. Nähtiin 1-2 viikon välein, joskus harvoin meni näkemisissä 3:kin viikkoa.

Miehellä oli silloin jo auto, ja hän joko ajeli viikonloppuisin luokseni tai sitten vastaavasti minä kortittomana ja autottomana menin junalla sinne miehen silloiselle työpaikkakunnalle, asema oli molemmissa päissä.

Olisikohan ollut noin 5 vuotta, kun tämä kuvio jatkui. Ei se meidän avioliittoa rikkonut, oli ehkä jollain tavalla piristävääkin olla viikot omissa oloissaan ja nähdä viikonloppuisin. Opiskeluajan kesälomilla olin töissä joko siellä miehen asuinpaikkakunnalla tai sen naapurikaupungissa. Edelleen ollaan naimisissa, 35 vuotta avioliittoa takana.