Kysymyksiä synnytyksestä & synnytys kokemuksia tahtoisin kuulla
Kuten otsikossa jo kuuluukin, tahtoisin kuulla kokemuksia synnytyksistä koska haluan valmistautua paremmin siihen mikä itseäni mahdollisesti jokupäivä odottaa (tiedän että jokainen synnytys on erilainen mutta silti kiinnostaa).
Lisäksi, haluaisin kuulla teiltä jotka olette saaneet sektion omasta tahdostanne, oliko lupa vaikeaa saada? Riittääkö ihan puhtaasti se että synnytys itsessään pelottaa valtavasti? Menikö kaikki hyvin?
Sitten alatie synnytykseen liittyen, saako synnytysasennon valita itse? kammottaa se puoli-istuva asento jossa ilmeisesti repeää kaikesta herkemmin paikat. Kuinka todennäköistä on että alapää repeää niin että kaikki *usesta *askaan on housussa?
Kiitos kaikille jotka vaivaudutte vastaamaan
Kommentit (5)
Alapääni repesi perseeseen asti ja näyttää nykyään siltä että siellä olisi pommi räjähtänyt.
Vierailija kirjoitti:
Alapääni repesi perseeseen asti ja näyttää nykyään siltä että siellä olisi pommi räjähtänyt.
No harmi. Minut tikattiin ammattitaidolla ja normaalilta näyttää.
Mulla tuli esikoisen synnytyksessä 4. asteen repeämä, mutta se korjattiin heti leikkauksessa eikä jättänyt pysyviä vaurioita. Toipuminen oli melko pitkä prosessi, mutta sain esimerkiksi fysioterapiaa joka auttoi.
Odotan nyt toista ja tällä kertaa tehdään sektio lääkärin suosituksesta.
Vauva oli tuplasti virheasennossa ja naru kaulassa eikä päässyt ulos, leikkuriin päädyttiin.
Mulle kyllä ehdotettiin kyykkyasentoa, en vaan pystyny kivuilta nauramaan. Et jos kyykkyyn menen, lakkaa verenkierto polvista alaspäin ja siitä en sitten nouse. Ammettakin ehdotettiin, no menin sitten koittamaan. Parin supistuksen ajan olin siellä ja ei mitään apua, niin nousin pois.
Ja jos on kakulia suolessa, niin kyllä se vauva tullessaan painaa ne ulos, mut kätilöt siistii ne pois ettet edes huomaa ja se on ihan normi juttu, ettei sitä tartte hävetä.