Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomuus ja ilmastonmuutos

Kuminpolttopetteri
19.08.2023 |

Minusta on huvittavaa kuinka jotkut perustelevat lapsettomuuttaan ympäristösyillä ja ekoteolla, mutta sitten kun puhutaan ilmastonmuutoksesta niin Suomen toimet eivät silloin vaikutakaan mitään. Eli miten se nyt on?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia, että kumi palaa.

Vierailija
2/32 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sama henkilö sanonut sinulle molemmat asiat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että lapsettomuuttaan ilmastosyillä perustelevat ja Suomen päästöjen merkitystä vähättelevät ovat enimmäkseen eri henkilöitä?

FWIW, jos olisin nyt harkitsemassa lasten hankkimista niin jättäisin hankkimatta. Itse tulin isäksi 2014, ja voi sanoa, että jo pari vuotta myöhemmin olisin tehnyt eri ratkaisun. Vaikka rakastan tytärtäni enemmän kuin mitään muuta maailmassa.

Vierailija
4/32 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tarkoitus välttämättä ole vaikuttaa ilmastonmuutokseen, vaan ei haluta tehdä lapsia paskotulle maapallolle (ilman toivoa paremmasta).

Vierailija
5/32 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tapana perustella lapsettomuuttani ilmasto syilla, koska olen huomannut ihmisten ottavan asian vakavammin kuin taloudelliset syyt ja "vapaana" oleminen.

Vierailija
6/32 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se tarkoitus välttämättä ole vaikuttaa ilmastonmuutokseen, vaan ei haluta tehdä lapsia paskotulle maapallolle (ilman toivoa paremmasta).

Joo, tämän ylle kirjoittaneena voin todeta, että enemmän on kyse juuri tästä kuin ilmaston suojelusta. Vaikka tosiaan ihan päästöissä mitaten kovin ilmastoteko mitä yksittäinen ihminen voi tehdä on olla lisääntymättä.

Vierailija
7/32 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tapana perustella lapsettomuuttani ilmasto syilla, koska olen huomannut ihmisten ottavan asian vakavammin kuin taloudelliset syyt ja "vapaana" oleminen.

Minulle se antaa sinusta tyhmän kuvan

Ja säälin jos lapset hankkimatta valheen takia

Vierailija
8/32 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Freeman Dyson ilmastoa ei voi ennustaa

Ilmasto on liian monimutkainen nykyisille malleille. Kuten Freeman sanoi, voi olla että lämpenee 50 vuoden aikana tai voi olla että viilenee. Kukaan ei tiedä. Malleista puuttu liikaa ja kaaosteoriankin mukaan, malli alkaa mennä enemmän pieleen mitä pidemmälle ennustaa. Kaaos voi flipata ennusteen päälaelleen helposti viilenemiseen. Kukaan ei tiedä!

Vierailija
9/32 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkien keskilämpötilojen nousu johtuu asvaltista ja betonista, jotka varastoivat lämpöä päivällä ja vapauttavat sitä yöllä. Maaseudulla vastaavaa keskilämpötilojen nousua ei havaittavissa.

Lämpötilan mittausasemien ympärille on vuosikymmen saatossa kasvanut kaupunkeja!

Ne joiden ympärille ei ole kasvanut näyttävät jopa ilmaston viilenneen!

Vierailija
10/32 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvulla NASA ja tiedemiehet eri maissa kertoivat jääkauden tulevan (perustuen myös satelliittien tietoihin)... siiten kun sillä ei saatu rahastusta aikaan käännettiin takkia ja kerrottiin että kaikki lämpiää...

Vierailija
11/32 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
12/32 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tragedia jos lapset jää hankkimatta ilmastovalheen takia

Vierailija
13/32 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huippututkija sanoo,että ilmaston lämpeneminen on merkitsemättömön pientä, eikä sitä saa sanoa tai ei saa rahoitusta enää.

Mielenkiintoinen haastattelu. MIT:n ilmastofysiikan professori Richard Lindzen sanoo, että ilmastonmuutos on merkitsemättömön pientä, eikä sitä saa sanoa tai ei saa rahoitusta enää. Hän myös tuo ilmi, että on huijausta kenenkään sanoa olevansa ilmastotieteilijä, koska aihe niin laaja että sitä voisi kukaan osata yksin. Ilmasto on paljon vaikeampi asia kuin vain hiilidioksidi tai metaani. Ilmasto ei tule juurikaan lämpenemään. Tämä on fakta. Toki monet tutkijat ovat sitä mieltä, että ilmasto lämpenee (toki vain huomaattoman vähän), mutta harva on sitä mieltä että se on eksistentiaalinen uhka (kuten väitetään) ihmiskunnalle, mitä se ei ole!

.

Mielenkiintoinen haastattelu. Ilmastofysiikan tohtori Richard Lindzen on julkaissut yli 250 tieteellistä julkaisua ilmastosta!

Vierailija
14/32 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän tuollaista ihmistä joko nuorena ja naivina idealistina, jolle nauran mielessäni tai sitten valehtelijana.                        

Vierailija
15/32 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että lapsettomuuttaan ilmastosyillä perustelevat ja Suomen päästöjen merkitystä vähättelevät ovat enimmäkseen eri henkilöitä?

FWIW, jos olisin nyt harkitsemassa lasten hankkimista niin jättäisin hankkimatta. Itse tulin isäksi 2014, ja voi sanoa, että jo pari vuotta myöhemmin olisin tehnyt eri ratkaisun. Vaikka rakastan tytärtäni enemmän kuin mitään muuta maailmassa.

Sekopää

16/32 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuule ei ne siksi jää hankkimatta! Se on vaan kätevä tekosyy.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
17/32 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huippututkija sanoo,että ilmaston lämpeneminen on merkitsemättömön pientä, eikä sitä saa sanoa tai ei saa rahoitusta enää.

Mielenkiintoinen haastattelu. MIT:n ilmastofysiikan professori Richard Lindzen sanoo, että ilmastonmuutos on merkitsemättömön pientä, eikä sitä saa sanoa tai ei saa rahoitusta enää. Hän myös tuo ilmi, että on huijausta kenenkään sanoa olevansa ilmastotieteilijä, koska aihe niin laaja että sitä voisi kukaan osata yksin. Ilmasto on paljon vaikeampi asia kuin vain hiilidioksidi tai metaani. Ilmasto ei tule juurikaan lämpenemään. Tämä on fakta. Toki monet tutkijat ovat sitä mieltä, että ilmasto lämpenee (toki vain huomaattoman vähän), mutta harva on sitä mieltä että se on eksistentiaalinen uhka (kuten väitetään) ihmiskunnalle, mitä se ei ole!

.

Mielenkiintoinen haastattelu. Ilmastofysiikan tohtori Richard Lindzen on julkaissut yli 250 tieteellistä julkaisua ilmastosta!

Kannattaa katsoa

Ilmastonmuutos ei ole totta

Vierailija
18/32 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuule ei ne siksi jää hankkimatta! Se on vaan kätevä tekosyy.

Ymmärrän

Toisaalta osa, kuten itse pidän ihmistä joka sen antaa syyksi typerän. Joten ei kyllä aina anna hyvää kuvaa jos se tarkoitus.

Vierailija
19/32 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse uskoa Suomen voimaan ilmastonmuutoksen torjunnassa, ja silti voi haluta itse irtisanoutua sen edistämisestä. Simple, isn't it?

Itse uskon kyllä myös Suomen voimaan, jos ei muuta niin esimerkkivaltiona. Lapsia en tietenkään hanki, niin itsekäs en voisi koskaan olla.

Vierailija
20/32 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse uskoa Suomen voimaan ilmastonmuutoksen torjunnassa, ja silti voi haluta itse irtisanoutua sen edistämisestä. Simple, isn't it?

Itse uskon kyllä myös Suomen voimaan, jos ei muuta niin esimerkkivaltiona. Lapsia en tietenkään hanki, niin itsekäs en voisi koskaan olla.

.