Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ennakkoluuloinen kohtelu Voimatel Oy:lla

Sähkäri
15.08.2023 |

Aloitetaan kertomalla mistä on kysymys. Hain tässä lähiaikoina Voimatel Oy:lle töihin asentamaan sähkömittareita vuokrafirman kautta. Vuokrafirmassa minulle kerrottiin, että minulla on hyvät mahdollisuudet päästä töihin johtuen minun työkokemuksen määrästä (noin 2 ja puoli vuotta työkokemusta sähköalalta).

Meni pari päivää ja sähköpostiin tuli ilmoitus että Voimatel ei jatka minun haastatteluprosessia pidemmälle. Normaalisti en yleensä kysele perään että miksi en pääsyt töihin, vaan jatkan työnhakemista muualta.
Tällä kertaa tosin minua jäi vaivaan että miksi en päässyt vaikka oli puhetta, että piti olla hyvät mahdollisuudet.

Päätin soittaa vuokrafirmaan kysyäkseni syytä tähän ja vastaus Voimateliltä oli, että minulla on aivan liian monta työpaikkaa minun työhistoriassani. Tämä on ainakin minun mielestäni todella epäoikeudenmukaista. Se että on monta työpaikkaa takana ei mielestäni tarkoita sitä että on huono työntekijä millään lailla.

Itsellä on 7 työpaikkaa takana vuodesta 2018 alkaen, joka ei mielestäni ole lähelläkään liikaa ja kaikki työt on ollut joko määräaikaisia tai keikkatyötä.

Loppujen lopuksi kun mietin asiaa, ehkä oli vaan hyvä etten pääsyt Voimatelille töihin, koska jos on tuollaiset ennakkoluulot jo haku vaiheessa, niin minkälaiset ennakkoluulot siellä itse firman sisällä sitten on?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään firmoissa on kaiken maailman rekrytointi- ja humpuukikonsultit, jotka eivät ymmärrä monipuolisen

työkokemuksen päälle. Monissa paikoissa on myös monta päivää kestävät psykologiset humpuukitestit, joilla

ei ole mitään tekemistä työntekijän oikean työhän liittyvän osaamisen kanssa. Tsemppiä työnhakuun, olen 

varma että saat vielä kunnon työpaikan. 

Vierailija
2/2 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Siis on liikaa työkokemusta?

Vai että työvoimapula, just joo, joopa joo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi