Aeroflot lentää jarruttomilla lentokoneilla
https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000009644843.html
Jarruihin ei saa varaosia, mutta ei se Venäjällä haittaa. Kyllä se kone pysähtyy viimeistään seinään.
Kommentit (14)
Voi tätä ilon ja onnen päivää, kun pyccällä menee huonosti niin tuntuu hyvältä !
Vierailija kirjoitti:
Väärä linkki?
Kopiointivihre. Tässä oikea.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/71644198-3c3e-4fe3-9a5d-ef5ae261bb5e
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärä linkki?
Kopiointivihre. Tässä oikea.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/71644198-3c3e-4fe3-9a5d-ef5ae261bb5e
AP
Heh, se mitä useimmiten luet oli valmiina kopioituna.
Onhan niissä ilmajarrut (reverse trust). Niillä pärjää ihan hyvin normiolosuhteissa..
Voihan sitä lentää. Laskeutuminen hankalissa oloissa / nousukiidon keskeyttäminen on sitten vähän toinen juttu. Mutta kyllä venäläiset kääntävät mahdollisen onnettomuuden länsimaiden viaksi.
Mitenhän kapteeni uskaltaa lentää jarruttomalla vehkeellä?
Vierailija kirjoitti:
Väärä linkki?
Venäläinen ehkäisymenetelmä: painetaan jarrua ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Onhan niissä ilmajarrut (reverse trust). Niillä pärjää ihan hyvin normiolosuhteissa..
No niistä normiolisuhteista esim ilmaston suhteen Venäjällä voimme keskustella.
Lentokoneen päätelineillä on jokaisella pyörällä oma jarru. Ei lentäjä niitä voi erikseen kytkeä pois päältä. Maassa jarruletkussa eli letkusta jota pitkin jarruneste menee jarrulle on pikaliitin eli sen saa irti. Lentokoneen jarrulevyt ja jarrupalat ovat nykyisin samanlaisia hiilikuituisia kuin formuloissa. Lentäjä voi kytkeä ainoastaan laskeutumisen automaattijarrutuksen pois päältä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan niissä ilmajarrut (reverse trust). Niillä pärjää ihan hyvin normiolosuhteissa..
Thrust...
Väärä linkki?