Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tulehduslabroja ennen inssiä?!

15.12.2006 |

Pitääkö ennen inssiä olla seksitauti- tms. testit otettuna? Perustutkimusten yhteydessä meiltä ei otettu esim. klamydia- ja HIV-testejä, mutta joskus muistan kuulleeni, että ne pitäisi testata ennen hoitoja. Mietin vain, kun meillä tutkimukset tehtiin jo aikaa sitten ja inssiin suunnataan vasta keväällä.

Jos nuo pitää olla otettuna, niin kuinkahan paljon etukäteen ne voi ottaa? Voisin tässä odotellessa pyytää noi testit julkiselta, ennen kuin hoidot VL:ssa alkaa.

Kellään tietoa asiasta?

Killa

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin ne otettiin julkisella puolella heti ensimmäisinä, siis perustutkimusten yhteydessä jo ja ennen kuin mitään muuta ruettiin tutkimaan. Yksityiselle mentiin vajaa vuosi tuon jälkeen, niin samat testitulokset kelpasi sinnekin. Suosittelen varmistamaan VL ettei vain tule sitten ongelmia inssihetken koittaessa -käsittääkseni sillä oli tekemistä sen kanssa että simppanäytteitä ja muita käsitellään samassa labrassa icsi ja ivf solujen kanssa, ettei vain pääse tarttumaan mikään. Yksityisellä, Hkin VL nimenomaan, oli muuten sit testauslistassa yksi asia enemmän kun mitä julkisella oli jo otettu, joten varmista että kaikki tulee kans otettua!

Nämä meidän kokemuksia, en tiedä muista. Meillä suoraan ivf, eli ei tehty inssejä (jos sillä nyt on väliä).

Vierailija
2/5 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyypä varmistaa tosiaan VL:lta mitä ne haluaa otettavan. Koitan kuitenkin saada ne tutkittua julkisella, kun VL:ssa noi labrat on kuitenkin aika kalliit.

K.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla VL:ssa noi testit tehtiin heti ekaks, hassua etteivät vielä teiltä ottaneet (vai ovatko pariskunnat jotenkin " luotettavampia" ?? hehe).

En mäkään valitettavasti muista mitä kaikkea otettiin, mutta kyllä siinä jonkinlainen liuta oli. Voisi uskoa että esim. tammikuussa otetut kelpaavat sitten vielä maaliskuussa kun menette, mutta senhän saat kysyttyä heiltä samalla.

Hienoa kun pääsette tositoimiin, vaikka ehkä koko hoitoja ei tarvita, onhan tässä vielä rutkasti aikaa luomutärppiin!

Vierailija
4/5 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä tosiaan noita ei tutkittu kummaltakaan, mitä mun kohdalla labran täti jotenkin ihmetteli. Sanoi, että ennen hoitoja ne yleensä otetaan. Mutta mieheltä ei tosiaan vaadittu simppojen lisäksi mitään muita eritteitä/nesteitä, eikä itseltänikään otettu muita kuin verikokeilla hormonit ym kierron kartoitukseen liittyvät.

Ite oon kyllä noissa testeissä käynyt suhteen alkuaikoina, joten omasta puolestani asian pitäisi olla kunnossa. Mies ei kuitenkaan testeissä käynyt, koska pelkäsi tuloksia(!), vaikka sillä enemmän syytä olisi ollut... Joten en tosiaan satavarmaksi voi tuota sanoa ettei mitään tauteja olisi.

Voihan sitä vielä elätellä toiveita luomuplussastakin tietty; sitten noi tulisi testattua mun osalta neuvolassa! ;)

Vierailija
5/5 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti vähän jännittää ne testit, mutta kannattaa muistaa, että esim. HIV:iä on Suomessa tosi vähän + se tarttuu vaikeasti, ja about kaikki muut taudit voikin hoitaa (ja HIV:iäkin yhä paremmin).

Mä olen aina pelännyt tauteja ja testauttanut itseni ja uuden siipan aina suhteen alussa koska tosiaan möhläyksiä aina sattuu ;), mutta mitä ihmisten kanssa on puhunut, niin yllättävän harva testeissä on käynyt, jotkut ei tosiaan koskaan.

Se tuntuu yllättävältä erityisesti sellaisten kohdalla, jotka on eläneet seksuaalisen heräämisensä 80-luvun puolivälin tienoilla jolloin aids löydettiin maailmalta, vapaan seksin ihannointi kuopattiin lopullisesti ja meidät kauhistettiin tautivalistuksella.

Mutta niin se vaan on, että useimmilla ei sitten mitään pöpöjä ole, joten älä sinäkään huoli liikaa, mitä todennäköisimmin teilläkin on puhtaat paperit!

terkuin Milka