Oudot oireet
Olen 17 vuotias tyttö. Olen nyt useamman kuukauden kokenut laajoja erilaisia oireita. Huimausta, näköhäiriöitä, kovaa sydämen tykytystä, pahoinvointia, erilaisia liikuntaelimistön kipuja/särkyjä ja puutumisia ja jatkuvaa välivuotoa ja rintavuotoa. Kainalossani on myös kyhmy/se on turpea. Nyt myös muutama viikko sitten ilmestyi toiseen nilkkaan turvotusta mikä mielestäni pahenee rasituksen jälkeen. Kyhmy kainalossa ultrattu mutta lääkäri ei siihen saanut selitystä. Onko täällä muita jotka olisivat kokeneet samaa, ja rampannut lääkärissä ilman tuloksia. Itsellä syyksi laitettu stressi.
Kommentit (15)
Ultraäänessä kuulemma imusolmukkeet normaalit. Olen kyllä tuntenut välillä kipeitä imusolmukkeita kaulan ja nivusen alueella. Myös tulehdusarvot on aina vain hiukan koholla ja myös lievää lämpöilyä.
Sairastin myös koronan jo pari vuotta sitten lievänä eikä sen jälkeen ollut mitään jälkioireita. Ekat oireet alkoivat tämän vuoden alussa.
Onko borrelioosi poissuljettu?
Yksityisesti voi teetta labrakokeen ilman lähetettä, jos julkinen puoli ei tutki.
Unohdin myös mainita lievät hengenahdistukset ja jatkuvan uupumisen. En ole kehdannut mennä enään lääkäriin, sillä usein he ovat sitä mieltä että kuvittelen kaiken kun on niin laaja-alaisesti oireita.
Minulta on punkki viimeeksi poistettu kun olen ollut pieni lapsi.
Samat oireet tuota kyhmyä lukuun ottamatta ja syyksi paljastui matala ferritiini.
Samat oireet vuotoja ja kyhmyä lukuunottamatta ja mitään selitystä tai hoitoa ei saanut.
Vierailija kirjoitti:
Unohdin myös mainita lievät hengenahdistukset ja jatkuvan uupumisen. En ole kehdannut mennä enään lääkäriin, sillä usein he ovat sitä mieltä että kuvittelen kaiken kun on niin laaja-alaisesti oireita.
Nuo nyt ainakin on koronan/long covidin oireita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo nyt ainakin on koronan/long covidin oireita.
Vaikka olisikin siihen ei saa mitään hoitoa.
Tätä asiaa oon yhden ihmisen kanssa pohtinut ja minulta otettiin ferritiini arvot. Hemoglobiini 145 ja ferritiini 49. Otettu viime helmikuussa. Lääkärit ja terveydenhoitaja on sitä mieltä että hyvät arvot kun on viiterajan sisäpuolella.
Tuntuu että lääkärit ovat halunneet vain korjata vaivoja, ei etsiä syytä.
Kaikki muu paitsi kyhmyt viittaa selkeästi raudanpuutteeseen. Ferritiini pitää olla lähemmäs 100.
Olisi kiva löytää henkilöitä jotka samaistuu. Ei väliä onko löydetty syytä vai ei. Tuntuu etten saa minkäänlaista mielenrauhaa tilanteesta.
Vierailija kirjoitti:
Samat oireet vuotoja ja kyhmyä lukuunottamatta ja mitään selitystä tai hoitoa ei saanut.
Minkälaisia tutkimuksia sinulta on otettu?
Onko imusolmukesyöpä tai vastaava tai ehkä koronan oireita? Ilmeisesti melkein mikä oire vaan voi olla koronaa, long covidia tai sitten rokotehaittaa.