Verhot lakanoista?
Olisiko tyhmän näköistä, jos ripustaisin lastenhuoneeseen kaksi kirkkaanväristä aluslakanaa verhoiksi. Ovat kuitenkin siis yksiväriset. Ovatko tylsät pelkästään? Ikkuna on iso. Mitä niiden kanssa voisi keksiä? En rupea nyt mitään ompelemaan, mutta muita lakanoita löytyy sekä pienempiä verhoja, jotka eivät pelkästään käy. Voisiko toisen yksivärisen kankaan laittaa isomman päälle jotenkin vai onko huono, jos on lyhyempi kuin ikkuna? onko ideoita?
Kommentit (10)
Kiitos hyvästä ideasta, olen miettinyt millaiset verhot laittaisin tyttöjen huoneeseen, en ollut tullut ajatelleeksikaan että lakanankin voisi laittaa. (Tulee varmaan edullisemmaksikin...?)
pipareita pitkässä punaisessa nauhassa, tai olkikoristeita tai vaikka joulupalloja.
Vappuna ilmapalloja, serpentiinikiehkuroita.
Ihan tavallisena arkena jotain muuta, mitä kivaa nyt ikinä silmään kaupassa sattuu.
ehkäpä huomenna innostun pesemään ikkunan ja vaihtamaan verhot. Lakanoista todellakin saa halvemmat vehot. Olen ajatellut, että ihan pussilakanaakin voisi käyttää, saisi paksut verhot. Kerran leikkasin lakanan puoliksi ja tein siitä verhot, kun oli niin kivan värinen kangas. Silloin oli pienemmät ikkunat. ap
Tosi edulliset Anttilasta, silloin kun Amalie leffa oli in.
Mulla oli monet vuodet. Ihan sellaisinaan, valkoiset vielä.
lakanat ikkunassa. Luulen, että on mennyt täydestä. (Myös minä ostin ne aikoinaan halvalla Anttilasta, viininpunaiset.)
Voittehan lasten kanssa koristella niitä kangasväreillä. Erivärisiä käsien ja jalkojen kuvia tms.
Kävin eilen ostoksilla ja otin olohuoneen kaunis koti -värilastun mukaan, kun oli tarkoitus käydä myös kangaskaupassa samalla. Ei tarvinnut kun löysin Prismasta juuri oikeaa väriä olevat satiinilakanat verhoiksi. (Ajattelin että jos ei olekaan hyvän näköiset niin otetaan sitten lakanakäyttöön.) Nyt on yksi verho ripustettu ja kaksi on vielä kesken. (Pitää lyhentää vajaat puoli metriä.) Metrihinnaksi tuli n. 8 euroa eikä erota että on lakana. Kivasti kuultaa valokin läpi vaikka ovat tummat. Aion ostaa vielä tyynyliinan, avata sen saumat ja tehdä siitä pöytäliinan olohuoneen ruokapöydälle.
on kokonaan seinän päällä niin sit on ok.
Nähtäväksi jää, miten käy... Täytyy varmaan ainakin auringonpaahteella laittaa sälekaihtimet kiinni. (Niin on tehty muutenkin kun muuten tulee niin kuuma.)
5
Mietin, että mitä niihin voisi ripustaa ja voisiko toiset, pienemmät verhot yhdistää jotenkin niihin`.