Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka pian tehdään IVF kun poliaika OYS on 29.1

12.12.2006 |

Kauan odotetut laput tuli nyt postissa. Eli 29.1 on OYS poliklinikkakäynti, kuinka kauan siitä menee että sitten tekevät IVF. Antavatko päivän heti silloin vain onko sitä vielä päätetty.

Vai voiko tästä päätellää että IVF ei ole enään kauan aikaa? Tuleeko poliaika vain johonkin väliin vai onko yleensä sillai et pian polikäynnin jälkeen päästää tositoimiin.

Juuri viikonlopun aikana hermoilin että pitääkö sinne soittaa kun ei mitään kuulu.

Toivottavasti joku osaa vastata.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti tuo oli teidän ihka ensimmäinen käyntinne? Muistaakseni meillä ekasta käynnistä meni n.5kk kun päästiin tositoimiin. Tosin meillä kävi niin, että lappumme olivatkin joutuneet hukkaan ja jos en olisi välillä soitellut ja kysellyt väliaikatietoja, en tiedä kuinka paljon pidempään olisimme joutuneet odottamaan. Tsemppiä odotukseen ja tulevaan!

Vierailija
2/5 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ensimmäinen käynti TYKSissä 18.1. ja mietityttää myös tuo aikataulu... Alkuun kävimme yksityisellä, josta sitten lähete tuonne. Suunnitelmissa siis ilmeisesti juuri IVF/ICSI. Jotka sinänsä eivät paljoa minulle kerro... Mietityttää ja kummastuttaa että miten tässä nyt edetään ja milläköhän aikataululla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitko kutsun lapsettomuushoidon? Jos sait, sitten tutkitaan teidät ensin. Sinun kohdu, munasarjt yms. ja miehen kivekset(meille lääkeri sanoi miehelle: housut allas ja kokeili käsillä miehen rakenne:-). Minulle tehtiin ultraäänellä kaikki. Riippuu lopputuloksesta ja jonosta milloin pääsette tosihommiin.

Meillä oli 31.10 02 tämä päivämäärä siis polilla. Ultralla löytyy iso tumori minun vasenmalla puolella(munasarja), pääsin heti 4.11. leikauksen ja maaliskuussa 03 tuli 1. IVF tehty.

Anteeksi minun kirjoitustaito ei ole täydellinen, mutta toivottavasti ymmärrät jotain.

Vierailija
4/5 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on tutkittu kokkolassa tai siis tehty ssg ja sit ultria ym. Aika hyvin pitäis olla pohjat jo tutkimusten suhteen.

Mulle sanoi hoitaja silloin kun kävin viimeksi kokkolassa että sieltä ei tule mulle ollenkaan polikäyntiä vaan sitten suoraan IVF kun kerran on kokkolassa jo tutkittu. Ihmettelin kyllä sitä ja ajattelin et varmaan ne haluaa siellä oulussa tehdä omat tutkimukset.

No jospa keväällä päästäis sinne ainakin enne sitä kesätaukoa, ettei mene syksylle.

Onko se koko kesän ajan ihan täysin kiinni vai hoitavatko sellaisia potilaita jotka ovat jo hoidoissa olleet eli jos ajattelis et toinen IVF tulee jollakin kesälle niin tekevätkö sen vain meneekö syksylle. Eli tarkoittaako sitä ettei kesän aikana oteta uusia vai eikö edes vanhoja potilaita? Toivottavasti mun sepustuksesta sai selvää tais tulla vähän monimutkaisesti.

Vierailija
5/5 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin heinäkuussa on koko IVF porukka(hoitajat!!!+ osa lääkereistä 3-4 ) lomalla(tämä vuonna myös). He tekevät kaikki punktiot ja alkionsiirot Väestöliittontiloissa(Medipolis Oys:n vieressä). Ennen kaikki toimi ihan normali loman jälkeen on elokuu puoli ohi. Yksi vähän huonompi asia on se että lääkeri(OYS:ssa) voi vaihtaa koko ajan. Siis joskus joudut kertomaan oma tarina monta monta kerta. Ainakin minä. Meille oli ekaksi IVF--> huonot tulokset, 2 alkiota siirettiin, sitten 2 kerta ICSI. Siis 3 hoitoa ovat tehty- Kela ei maksa ennemän). 1 ihana lapsi meillä on, tuli 1. ICSIn pakastealkoin siirosta. 2. ICSI ja viimeien hoitokerta --> huonot tulokset taas, siis tuoresiirto ei tärpänyt ja ainoa pakastaalkio ei kestänyt sulatus 16.10.06!!! MUTTA testasin 2½ viikkoa sitten täys Luomuplussa!!! Ihmeitä siis tapahtuvat.

Me olemme TOSI tyytyväinen siihen mikä hoito ja kohtelu saimme sieltä. Tosi ihanat hoitajat ja hyvät lääkerit!!! Iso kiitos heille!!!

Toivon tsemppiä teille ja ottakaa ihan rauhallisesti koko homma, vaikka se on välillä raskasta touhua. Hermot ja rahat menevät hyvään tarkoitukseen :o))