Tästäkö on kyse Suomessakin? Prisma otti kaikessa hiljaisuudessa pois mainoskappaleestaan kohdan ja rahani riittää
Pääkirjoitus: Epäilykset heräsivät ympäri maailman Mitä ihmettä ruokakauppojen hinnoille oikein tapahtuu?
Etenkin Euroopassa julkiseen keskusteluun on noussut epäilyksiä, käyttävätkö yritykset tilannetta hyväkseen ja nostavat hintojaan enemmän kuin todelliset tuotantokustannukset ovat, isompien voittojen toivossa.
Inflaatiota kiihdyttävien palkankorotusten jälkeen keskusteluun on noussut niin sanottu greedflation eli AHNEUSINFLAATIO.
Kommentit (6)
Ja pahoitit myös mielesi siitä S-marketin mainoksesta Joss aTaneli Mäkelä puhuu ivallisella sävyllä
Huomasin miten ennen edellisen kuun inflaatilukuja käy kova kuhina kaupan kylmä altailla kun taas tulee hintoihin 20% lisää. Roiskeläppä indeksi oli ennen sotaa 0.86 ja nyt se 1,29. Ei puhuta mistään pienistä korotuksista.
Se oli Prismalta fiksu veto ottaa se ärsyttävä loppu pois. Sen sijaan S-mainokset jossa Taneli kyselee maistumisista ja K-mainokset jossa päälliköiden pennut sönkkää tv:ssä on ihan hirveitä.
Kun jättää ruuat ja muut kaupan hyllyyn niin ei tarvitse murehtia moisia. Näin olen tehnyt ja halvaksi tulee kun ostaa vain välttämätöntä.
https://www.iltalehti.fi/paakirjoitus/a/f408ade9-9d6f-4e6f-9f09-124d1d8…