Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hammasproteesit synnytyksessä

Vierailija
06.07.2023 |

Onko kellään kokemusta tai tietoa miten hammasproteesien kanssa toimitaan synnytyksessä, eli saako ne pitää suussa vai onko otettava pois? Yleensähän eri toimenpiteissä ne on joutuu ottamaan pois varsinkin jos on mitään kivunlievitystä tulossa tai mahdollisuuskaan että joudutaan nukuttamaan tms. Olisi kiva tietää vaan etukäteen mitä tiedossa.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sulla on tuon ikäisenä proteesit?

Vierailija
2/16 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena sairastettu vakava syömishäiriö tuhosi hampaat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan pois.

Vierailija
4/16 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei oteta. Miksi otettaisiin?

Vierailija
5/16 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä hammasproteesi voisi vaikuttaa synnytykseen? Kummasta päästä ap luulee lapsen syntyvän?

Vierailija
6/16 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse poistaa. Nehän voi poistaa tarvittaessa jos päädytään sektioon .

Vierailija
7/16 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kestää sellaiset sitä hampaanpuremista mistä siinä kyllä huutamisen lisäksi ainakin itse harrastin?

Vierailija
8/16 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainaskin 24v sitten kysyttiin jo etuköteen onko ja otettiin heti aluksi pois suusta! Ilman olin koko ajan ja ehkä oli parempi niin eikä se ainakaan haitannut mitään! Ettei mene henkeen äheltäessä tai jos vaikka tulee äkkilähtö leikkuriin?

Vierailija
9/16 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä hampaita tarvita mihinkään synnyttäessä. Ota pois vaan. Ainakin oma proteesini on sen verran suussa tiellä, että ottaisin sen pois siinä hommassa.

Vierailija
10/16 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla osaproteesi ja aion ensimmäisen synnytyksen kokemuksella suosiosta jättää sen pois suusta kohta edessä olevalla toisella kerralla. Muutenkin voi tulla yökötystä tms niin ei kitalaessa oleva proteesi sitä ainakaan helpota. Mutta sitä en minäkään tiedä että  onko turvallisuuden takia jopa pakkokin ottaa vai saako itse päättää. Sinuna ottaisin kyllä pois joka tapauksessa, koska helpompi sinun varmasti on ilman niitä olla siinä tilanteessa.

Vierailija
11/16 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit iskeä ne hammasproteesisi siihen intiimialueella olevien tatuointiesi viereen, niin vauva näkee ne heti synnyttyään.

Ei sitten isompana ihmettele. 👍🏻

Vierailija
12/16 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nukutusleikkauksessa ja sain valita jätänkö suuhun vai otanko pois. Päädyin jättämään kotiin kun pystyn hyvin puhumaan ja syömään ilmankin. Toisella kerralla elvtyksenkään takia ei ottaneet pois. Osaproteesi .

Vierailija
13/16 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina ennen nukutusta tai elvytystä proteesit tulee ottaa pois! se on ihan fakta ainakin!

Vierailija
14/16 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viimeiset kolme vuotta joutunut olosuhteiden pakosta ja "erikoishammasteknikoiden" ammattitaidon puutteen takia maksamaan yht. n.3500€ + matkakulut. Viimeiset proteesini sopivat suuhun, mutta suu ei sovi proteesiin. On vaikea syödä ja puhua, liian pienet ja takahampaita ei lainkaan. Villi ammattikunta, jolla ei osaamista, vaikka ammattinimike hankittu. Olen iäkäs, takana kuudet aina sopivat ja kauniit proteesit.

Vierailija
15/16 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kai voivatko ne mennä kurkusta alas jos huutaa, vai onko niin isot proteesit ettei mahdu kurkkuun tai tuki hengitystä. Harmi että Suomessa ihmiset eivät saa kunnollista hammashoitoa ettei olisi pelkkiä irtoproteeseja. Iäkkäät tosin eivät ehkä halua ruuveja ellei se toimi hyvin ongelmattomasti. Entä sillat.

Vierailija
16/16 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eht:t tunkevat liimaa, joka rikkoo ikenet ja aiheuttaa hankaumia ja kipuja. Liima pitäisi kieltää, mutta kuka...? kun proteettista hoitoa kela ei korvaa, ei edes matkoja. Vaatikaa nuoremmat, että tämän ryhmän ammattitaitoa tarkkaillaan. Eräskin eht. pelotteli liitto, liitto, tarkoitti omaa amattiyhdistystään, joka ei asiakkaalle kuulu mitään.