Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolison kanssa aina eri mieltä miten asia pitäisi tehdä tai jättää tekemättä

Vierailija
06.07.2023 |

Rasittavaa ja tilanteeseen todella kypsynyt !!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se tapahtuu joka kerta, silloin jompi kumpi on päättänyt olla aina eri mieltä.

Nyt voit miettiä kumpi teistä se on, miksi näin on, ja tehdä sitten päätelmät jatkosta.

Vierailija
2/5 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossakin sanottiin että yleensäkään väittelyihin ei kannattais oikein ryhtyä. Käytettiin esimerkkinä että esim nettikeskusteluissa ei se toinen koskaan muuta sen perusteella mielipidettään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos AINA tällaista, niin miksi olette edes yhdessä?

Vierailija
4/5 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossakin sanottiin että yleensäkään väittelyihin ei kannattais oikein ryhtyä. Käytettiin esimerkkinä että esim nettikeskusteluissa ei se toinen koskaan muuta sen perusteella mielipidettään.

Mutta kuitenkin ihmisten ajattelu muuttuu muodin mukana siinä kuin heidän tukkamuotinsakin. Vaikka harva aikuinen suostuu muuttamaan kampaustaan suoraan yhden keskustelun perusteella. 

Todellakin pitää väitellä siitä, miten joku asia kannattaa tehdä. Joko mennään parhaiden perustelujen mukaan tai katsotaan, miten tärkeä asia kummallekin on. Tai sitten ihan kokeillaan, tehdään puoli vuotta näin ja toinen puolikas toisella tapaa. 

Vierailija
5/5 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä samanlaista kuin ap:lla.

Itse ajattelen, meillä johtuu osittain siitä, että itse haluaisin käydä keskustelua ja mielipiteen vaihtoa. Ajattelen, siten löytyisi hyvä ja molempia osapuolia tyydyttävä ratkaisu.

Tällä perusteella itse herkästi esitän asioita, mitkä tukevat vastakkaista ratkaisua. Puoliso kumoaa ja tilanne jumiutuu herkästi, kun kumpikin puolustaa kantojaan.

Tilanne johtaa jumiin, vaikka itse olisin vain halunnut keskustelemalla pyöritellä vaihtoehtoja ja löytää siten hyvä yhteinen ratkaisu.

Puoliso on ratkaisukeskeinen. Ei ole kovin halukas pyörittelemään eri vaihtoehtoja. Se olisi puolison mielestä vatulointia. Tehotonta päätöksentekoa, johon hän työlästyy nopeasti. Oikea ratkaisu pitää löytää mahdollisimman nopeasti ja mahdollisimman vähillä puheenvuoroilla. Asiat halki poikki ja pinoon. 

Puolison mielestä ylipäänsä ei ole mahdollista löytää yhteistä ratkaisua. Sellaista ei ole olemassa.  Keskustelemalla ei voi löytää kolmatta ratkaisua, joka olisi pariskunnan yhteinen. Ratkaisut ovat hänen käsityksensä mukaan aina jomman kumman, joihin toinen sitten myöntyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi