Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KÄÄK!! Millaista on hampaan juurihoito?

Vierailija
11.12.2006 |

Minulla se on varmaan edessä ja olen joitakin kauhutarinoita kuullut mutta kun en millään muista, voisiko joku valaista?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkeaine ja paikka päälle sitä sitten pidetaan jonkin aikaa kunnes taas mennään hemmeslääkäriin ja taas rumpataan pienillä " viiloilla" niitä juuria sitten juurikanavat täytetään ja laitetaan päikka päälle.

Vierailija
2/12 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos loistavan hammaslääkärini, ei sattunut ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piikejä tarvittiin 5 kappaletta.

Ensin hammas porataan niin auki, että hampaat juuret näkyy (siinä kohdassa vihloo aika kivasti) juurien päälle laitetaan lääkepaikka, sitä pidetään viikko ja sitten laitetaan toinen lääkepaikka. Nämä lääkepaikat *tappavat* juuret. Sitten kun juuret ovat kuolleet, niin hampaan juurikanavat rassataan sellaisella pienelle metallisella pullosutilla auki kunnolla. Juuret täytetään massalla ja paikka päälle.

Operaatio kestää ainakin 3-5 käyntiä.

Vierailija
4/12 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja juurikanavat " rassataan" auki aina vaan pienemmillä eli syvemmälle menevillä neuloilla. juurikanavista siis puhdistetaan pois kaikki tunteva aine.

anteeksi vaan ap, mutta minun on kerrottava henkilökohtaisista kokemuksistani: hoito oli kammottavan kivulias. puudutus ei toiminut, vaikka sitä lisättiin koko ajan, ja jopa suoraan hermokanaviin. neulan rassaus tuntui karmeina vihlaisuina, siis suoraan hermoon osuva kipu. hoitokertoja oli muistaakseni 4-5, ja tuon hoitojakson aikana laihduin pari kolme kiloa pelkästä kärsimyksestä...

toivottavasti sulla on helpompaa.

Vierailija
5/12 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta, hammaslääkäreissä ON eroja, mene ihmeessä jollekin todella hyvälle hammaslääkärille, älä ihan kenelle tahansa!!

Vierailija
6/12 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta minullekin on väläytelty yhtenä vaihtoehtona tuota juurihoitoa :( Syksyllä hammas alkoi vihloa, ja siihen laitettiin lääkepaikka, sitten oikea paikka, ja nyt se on ollut kunnossa. Mutta jos se alkaa taas särkeä, niin sitten kai on juurihoito vuorossa.

Ja se hammas kuulemma tuntuu sitten oudolta sen jälkeen?

Vierailija
7/12 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hammas tunnu yhtään miltään juurihoidon jälkeen. Itselläni on hoidettu 3 hammasta. Eipä ainakaan paikkaus enää noihin hampaisiin satu.

Vierailija
8/12 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on juurihoidettu vaikka kuinka monta hammasta. Se rassaus on aika ikävää puudutuksen kanssakin, vaikkei satukaan. Se vain kaikuu kalloa pitkin epämiellyttävästi. Minullakaan ei aina ole puudutus tehonnut (se ei välttämättä tehoa, jos hammas on tulehtunut). Silloin on paha katsoa, kun piikkiä ja ties mitä tulee kohti ja tietää että kohta sattuu.

Pari vuotta sitten minulta poistettiin hammas, johon sattui silloin tällöin juurihoidosta huolimatta. Kun hammas avattiin, kävi ilmi, että yksi juurikanava oli jäänyt käsittelemättä! Voitte varmaan kuvitella hajun, joka sieltä levisi... Se oli mädännyt suljetussa tilassa 15 vuotta!

Vierailija
9/12 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen kerta hammas oli olevinaan kuollut.. sattu niin saatanasti kun avasivat niitä hammasjuuria (vai mitä lie ovatkin) Kyyneleet valuivat silmistä kivusta

Vierailija
10/12 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on yksi hammas juurihoidettu tulehtuneena. Piikkejä annettiin ainakin 7 eikä mikään niistä tehonnut. Huusin kivusta kun hammasta avattiin. Sellaista kipua en ole koskaan kokenut. Lääkepaikkoja jouduttiin laittamaan 5 kappaletta ja taisin syödä muutaman antibioottikuurinkin tulehdukseen.

Vierailija
11/12 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan hirveästi!! Olen muutenkin pelännyt hammaslääkäriö koko ikäni. Mistä sen sitten tietää, onko hammas tulehtunut?

Vierailija
12/12 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla kaks eri hlääkäriä tehny juurihoidon. eka kerralla vingahtelin välillä et sattuu, mut täti vaan totes et ei voi sattuu... nyt toinen lääkäri lisäs heti puudutetta kun huomas et nyt sattu. en olis uskonu et hammaslääkärin tuolissa voi rentoutuu, mut niin vaan kävi:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan