Nyt helpottuu elämä!
Pitkä ja kivinen tie on elämässä käyty, mutta nyt alkaa näkyä valoa tunnelin päässä. Olen 32-vuotias ja luottotiedoton koko aikuisikäni. Ensimmäiset maksuhäiriömerkinnät tuli vanhempani toimesta jo ollessani vielä alaikäinen. Haasteita on paljon ollut elämässä. Masennusta, itsetuhoisuutta, työttömyyttä ja päihteiden käyttöä. Nyt on kaikki velat maksettu, olen kouluttautunut uudelle alalle, työelämässä, naimisissa ja päihteetön. Kuukauden päästä puhdistuu nimi ja päättyy b- luokan kansalaisena olo. Elämä alkaa lopultakin hymyillä.
Kommentit (10)
Miten teit kaiken tuon? Mistä voimaa ponnistaa eteenpäin? Mitä kertoisit neuvoksi muille samankaltaisisten ongelmien kanssa kamppaileville?
Mahtavaa ap, aivan loistavaa! Parhaat onnittelut, jatka samaa rataa!
Olisi kannattanut antaa vain velkojen vanhentua. Turhaan maksoit velat.
Vierailija kirjoitti:
Miten teit kaiken tuon? Mistä voimaa ponnistaa eteenpäin? Mitä kertoisit neuvoksi muille samankaltaisisten ongelmien kanssa kamppaileville?
Varmaan itselle oli se kaikkein tärkeimpänä pitkä terapia, missä sain purettua menneisyyden mörköjä. Toiseksi tärkeimpänä oli opiskella itselle työllistävä tutkinto. Arjen talous kun on balanssissa niin on helpompi miettiä myös niitä vanhempia laskuja. Ei siihen aiemmin ollut ollut voimavaroja. Kun itse aloin olla vähän tasapainossa, latasin tinderin ja tapasin nykyisen puolisoni. Tässä kyllä olin todella onnekas. Löysin puolison, joka haluaa kohdella minua hyvin ja välittää minun hyvinvoinnista. Nyt sitten kuukausi kerrallaan vaan maksellut laskuja pois. Samalla yrittänyt opetella talouden hallintaa. Puskurin keräämistä ja pienimuotoista sijoittamista. AP.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kannattanut antaa vain velkojen vanhentua. Turhaan maksoit velat.
ajatteletko samallalailla jos joku olisi velkaa sinulle? Työnantaja jättää palkat maksamatta? Antaa vaan velan vanhentua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan itselle oli se kaikkein tärkeimpänä pitkä terapia, missä sain purettua menneisyyden mörköjä. Toiseksi tärkeimpänä oli opiskella itselle työllistävä tutkinto. Arjen talous kun on balanssissa niin on helpompi miettiä myös niitä vanhempia laskuja. Ei siihen aiemmin ollut ollut voimavaroja. Kun itse aloin olla vähän tasapainossa, latasin tinderin ja tapasin nykyisen puolisoni. Tässä kyllä olin todella onnekas. Löysin puolison, joka haluaa kohdella minua hyvin ja välittää minun hyvinvoinnista. Nyt sitten kuukausi kerrallaan vaan maksellut laskuja pois. Samalla yrittänyt opetella talouden hallintaa. Puskurin keräämistä ja pienimuotoista sijoittamista. AP.
Onnittelut - hienosti olet saanut asiasi kuntoon!
Minunkin elämäni helpottuu.
Sain perjantaina tiedon, että minulle on myönnetty asumistukea, 168 € ja vähän päälle.
Voin ostaa mansikoita rasian.
Upea juttu! Sinun tarinassasi näkyy hyvin, että kaikki ei aina ole omaa valintaa. Monella vanhemmat pikemminkin tukevat rahallisesti kun hankkivat lapselleen maksuhäiriömerkinnän.
Sulla on hieno asenne. Oot hoitanut asiat kuntoon vailla itsesääliä ja nyt voit ansaitusti nauttia elämästä. Muistahan juhlistaa saavutustasi, oot hemmetin upee tyyppi!!
Höpö höpö.