Polttohautaus 349 euroa, maihinpano 180
Kommentit (14)
Aina kannattaa panna, kun tilaisuus tarjoutuu.
Laske sit vielä haudanhoitokulut x vuodelle tuohon maahanlaskuun päälle.
Jos olisi mun pääteltävissä, niin vain polttohautauksia enää. Hirveää tilan ja materiaalien haaskausta työntää multaan maatumaan arkku ja hitaasti vapautuvia ravinteita vuosikausiksi.
Pahviarkussa ei voi polttaa, pitää olla puuta
...taivas varjele mitä sieltä tulee
Itse olen päättänyt valita tuhkauksen ja nimilaatan jonnekin muistolehtoon. On halpaa ja ekologista. Täytyy vaan kertoa tuosta toiveesta joillekin, tai ainakin kirjoittaa se viestinä sinetöityyn kirjekuoreen.
Mitä helpommalla muut pääsevät, sen parempi. Siksi olen valinnut tuon vaihtoehdon.
Malmilla tuhkaus 240 ainakin kirkkoon kuuluville.
Onkohan oikeuslääkäri antanut haustausluvan
Mieluummin tuhkaus. Mieti nyt sitä mädäntyvien ihmisten ruumiin nesteiden valumistakin pohjavesiin, yök
Vainajia ei säilytetä ikuisuuksia, Milo lienee analysoitu ja valmis haudattavaksi
Vierailija kirjoitti:
Pahviarkussa ei voi polttaa, pitää olla puuta
Miksei. Kuullu että tekokuitukankaalla päällystetyt syttyy ennen aikojaan leimahtamalla.
Eiks sen raadon voi laittaa sohvan sisään ja jättää jollekin levähdyspaikalle?
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin tuhkaus. Mieti nyt sitä mädäntyvien ihmisten ruumiin nesteiden valumistakin pohjavesiin, yök
Natsimeininkiä tuhkaus, näin ne kamaluudet unohtuu ja muuttuu normaaliksi. Kyllä Suomessa maata riittää hautaamiseen.
Mua on alkanut kiehtoa ajatus oman arkun valmistamisesta. Mutta se on aika iso säilytettäväksi ehkä vuosikymneniä ja varsinkin kun asuntoa pitäisi jossain vaiheessa vaihtaa pienempään. Lähisuku tietää jo, että haluan tuhkauksen ja tuhkat muistolehtoon. En halua hautaa muiden riesaksi.
Laskitko myös arkun, kuljetukset ym. oheiskulut?