Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teenkö lasun

Vierailija
27.06.2023 |

Eilen mökkitiellä kaatui kesämökkiläisen n. 14-15 v poika fillarillaan, sorasta tuli pahat naarmut ja pahaksi onneksi hiekassa ollut joku ruosteinen pellinpala josta syvempi kovasti vuotava haava.
Äitinsä oli pyörineen paikalla. Ehdotin lääkäriin menoa, n. 15 km. Paljastui naapureista ( toisen polven) uusi asia. Ei, tämä hoidetaan puhdistamalla, piharatamon lehdillä, cayenne-pippurilla ja homeopaattisella lääkkeellä. Nimen jo unohdin. Lisäksi vahvaa 40 % prosenttista alkoholia pari päivää 2-4 cl tulehdusten estämiseksi. Nämä ohjeet sain kun mutisin jäykkäkouristuksesta.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa saavat jäykkäkouristusrokotteen. Mun 14v poikani sai juuri keväällä, kun oli terveydenhoitajan vastaanotto.

Vierailija
2/15 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi desinfekti riittänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä suomalaisilla lapsilla on kyllä jäykkäkouristusrokote voimassa. En minä nyt lastensuojelua kuormittaisi tämmösellä.

Vierailija
4/15 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulussa saavat jäykkäkouristusrokotteen. Mun 14v poikani sai juuri keväällä, kun oli terveydenhoitajan vastaanotto.

Ahaa, vahvistuspiikin saa tuossa iässä.

Paljon vaan on noissa luontaislääkitykseen uskovissa heitä jotka nykyisin eivät ota tuota ja anna lastensa ottaa kun siihen on lisätty joku muu suoja, oliko kurkkumätä tms.

Hiljattain luin heidän keskusteluaan, pitävät helppohoitoisena tautina

Vierailija
5/15 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa menemään liiallisuuksiin, jos edes joku harkitsee ilmoituksen tekemistä tuon perusteella.

Vierailija
6/15 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lasun arvoinen suoritus nyt tämä! Itse puhdistaisin viinalla myös haavan ja elämä jatkuu.

Vierailija
7/15 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä suomalaisilla lapsilla on kyllä jäykkäkouristusrokote voimassa. En minä nyt lastensuojelua kuormittaisi tämmösellä.

Niin, mutta se alkoholi!

Vierailija
8/15 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastensuojeluilmoitus teinin haavanhoidosta? No nyt on löysässä...

Vierailija
9/15 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokottamattomat ovat vähemmistössä. Lastensuojelukaan ei voi kävellä vanhempien rokotuspäätösvallan yli, koska maassamme ei ole rokotuspakkoa. Lasu-ilmoituksella ei tee rokotteisiin liittyen mitään. Haavanhoidossa puhdistus on haavanhoitoa. Ei siihen lääkäriä tarvita, ellei ole jotain murtunut tms.

Vierailija
10/15 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole lasun arvoinen suoritus nyt tämä! Itse puhdistaisin viinalla myös haavan ja elämä jatkuu.

Alkoholi siis suun kautta nautittuna bakteerien tappamiseksi verenkierrossa. Mielestäi haava olisi tarvinnut tikit, itsepä tietävät ja ehkä illalla menivätkin. Iltapäivystys vaan huomattavasti kauempana.

Vanhat lääkkeethän nuo viina, terva ja sauna.

Vierailija
11/15 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä tuolla tavoitellaan kun vieraista ihmisistä ollaan tekemässä lasuja? Mitä inhimillistä tarvetta tämä käytös palvelee?

Vierailija
12/15 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta lääkärihoitoa vaativalta vammalta. Sitten jos tulehtuu niin osaavat varmaan mennä lääkäriin. Ei ainakaan meidän kaupungilla pääsisi edes terveysaseman ovista noilla oireilla jos soittaa hoidontarpeen arviointiin.

Vierailija
13/15 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt oli Porvoossa yritystä. 3/5 ihan heittämällä. Hyvä sinä!

Vierailija
14/15 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisit on kyllä ihan vieraista lapsista tekemässä lasun kun tapaa heiltä alkoholia.

Ehkä nyt vähän liioiteltu ajatus tuo lasun tekeminen mutta eka kertaa tapasin livenä tommosen homeopatia- ihmisen.

Netistä joskus luen näitä lääketieteen vastaisia. Luonnostahan monet lääkeaineet alunperin tulleet, itse silti uskon apteekista niiden jalostettuun muotoon.

Vierailija
15/15 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulosta lääkärihoitoa vaativalta vammalta. Sitten jos tulehtuu niin osaavat varmaan mennä lääkäriin. Ei ainakaan meidän kaupungilla pääsisi edes terveysaseman ovista noilla oireilla jos soittaa hoidontarpeen arviointiin.

Kyllä lapsenlapseltakin puhdistettiin ja tikattiin vastaava vamma. Kyllä tuollaisen syvemmän ja kovasti vuotavan haavan ainakin hoitaja katsoo.

Lääkäriin pääsee kun sitä tarvitsee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan