Puolituttuni on naimisissa rasittavan miehen kanssa, joka tiuskii hänelle julkisesti ja
on vieraillekin negatiivinen. Olen kuullut monen henkilön valittavan tästä miehestä. Puolituttuni on aina tosi uupuneen näköinen. Eihän sitä tiedä millainen mies on neljän seinän sisällä, jos tiuskii julkisesti.
Kysynkö puolitutulta, miten hän jaksaa tai onko kaikki hyvin, vai annanko olla?
Emme siis tunne hyvin.
Mitä mieltä?
Kommentit (6)
Sitä mieltä että melkein tuntemattoman asiat ei todellakaan kuulu toisille ainakaan jos ei silmät mustana kulje.
Ehdin seurustelemaan noin vuoden ajan miehen kanssa, joka kohteli minua huonosti. Juttelin kerran naisen kanssa, joka oli samoissa viikonlopputapahtumissa kuin me, ja hän kertoi kauhistuneensa mieskaverini käytöksestä. Hän halusi puuttua asiaan, mutta muut hyssyttelivät olemaan puuttumatta. Sanoin naiselle, että kumpa olisit vain puuttunut. Se olisi saattanut saada minut järkiini kuin alistua vain lisää miehen epämiellyttävään, pelottavaan käytökseen. Koin oloni valtavan yksinäiseksi ja ulkopuoliseksi siinä tapahtumassa ja mietin koko ajan eikö kukaan ole samaa mieltä kanssani, miten mies kohtelee minua huonosti. Juuri se yksin jäämisen tune lisäai epävarmuuttani etenkin, kun muut vieraat juttelivat miehen kanssa normaalisti ja ystävällisesti.
Aina voi kysellä epäsuorasti, miten menee ja vetää sivummalle juttelemaan "niitä näitä". Jos toinen kokee sinut luotettavaksi hän saattaa jopa jotakin puhua
Ei kannata painostaa tai odottaa jotain vastausta jos kysyt. Älä johdattelee keskustelua tai pakota puhumaan. Ei kannata odottaa, että heurekasi on toiselle uusi asia.
Vierailija kirjoitti:
Sitä mieltä että melkein tuntemattoman asiat ei todellakaan kuulu toisille ainakaan jos ei silmät mustana kulje.
Sama mietä toisten asiat ei kulu tuntemattomille sen enempää kuin tutuille levitellä niitä etenpäin.Jokainen aikuinen itse pätää kenen kanssa on ja miten paljon sietää Hyvää tai Pahaa toiselta. Lisäksi joillain pareillw,jopa aviolitossa on outo huumoria heitävät keskenään läpää toisitaan arvostelevaa ja silti kaikki on OK.
Onko puolituttu tapailumiehen/tapailunaisen vastine tuttavien joukossa?
Kysy. Saattaa kyllä kieltää asian. Itse elin vuosia hankalan ihmisen kanssa. Kaikki hyssytteli asiaa. Tai sitten vaan lakkasivat käymästä. Itse en halunnut ihmisiä meille kutsua, kun häpesin miestä. Tai sen mahdollista käytöstä.
Vain yksi ihminen kyseenalasti, kysyi suoraan miksi olet ton kanssa ja mitä näet tuossa. Kertoi rehellisen, ja osuvan mielipiteensä miehestä.
En toki silloin asiaa ottanut kuuleviin korviin, kielsin ja kaunistelin.
Mutta nyt vuosien jäljeen, kun olemme eronneet. Olen tätä ihmistä kiittänyt ja arvostan häntä. Koska sanoi jo silloin rehellisen mielipiteensä eikä hyssytellyt asiaa. Monen oli vaikea minulle sanoa totuutta eron jälkeenkään. Pyydeltiin anteeksi, jos sanottiin miehestä ikävästi.