Siis poistuuko osa-aikatyötä tekeviltä se 300euron suojaosa??!!
Pitääkö tosiaan paikkansa että jatkossa ei voi enää tienata 300e ilman että se vaikuttaa työmarkkinatukeen?
Kommentit (247)
Poistuu, samoin kuin työttömyysturvan lapsikorotukset.
Vaikea sanoa kun noi on vasta esityksiä, älä vielä panikoi.-
Siis haluaako ne nyt koko kansan työttömiksi, tukia vastaan töissä käyviksi?
Muuttuu lineaariseksi vähentämiseksi, eli tuki vähenee pikkuhiljaa palkan noustessa, ei kertalaakista tietystä summasta.
Ei kannata enää tehdä töitä, suoraan toimeentulotuelle vaan! Ja jos ei huvita pakkotyöt persehommissa, niin sitten saikkua vaan, niin eiköhän ne pistä työpaikasta menemään sen hyvän syyn vuoksi ja pääset taas toimeentulotuelle.
Toivottavasti ei mene läpi. Minusta sitä voisi ennemmin nostaa, kuten korona-aikana.
Vierailija kirjoitti:
Muuttuu lineaariseksi vähentämiseksi, eli tuki vähenee pikkuhiljaa palkan noustessa, ei kertalaakista tietystä summasta.
Nythän se on just noin, mutta 300 euron suojaosan poisto tiputtaa palkkaa heti satasia.
Ainakin työmarkkinatuen 50e korotus lakkaa vuoden lopussa.
Vierailija kirjoitti:
Siis haluaako ne nyt koko kansan työttömiksi, tukia vastaan töissä käyviksi?
Orjatyöllä Roomakin rakennettiin, vastikkeena viini ja pala leipää, mutta paljon ruoskaa.
Yksi yleistuki vähenee työtulojen noustessa mahdollisimman lineaarisesti, jolloin työstä käteen jäävä tulo on helpommin ennakoitavaa ja työnteko kannattaa nykyistä paremmin.
Hyvä vaan että poistuu. Jos teet työtä totta kai tuen pitää vähetä
Siis mitä tässä enää vajaakuntoinen voi tehdä kun osa-aikatyökään ei kannata. Työmarkkinatuesta lähtee vielä lapsikorotukset pois ja lääkkeet kallistuu.
Sama kuolla pois.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä tässä enää vajaakuntoinen voi tehdä kun osa-aikatyökään ei kannata. Työmarkkinatuesta lähtee vielä lapsikorotukset pois ja lääkkeet kallistuu.
Sama kuolla pois.
Uudistus kannustaa tekemään töitä aina, myös osa-aikatyötä.
Poistuu. Poistuu myös asumistuki ja lapsikorotukset. Itse olen tehnyt osa-aikatyötä, koska olen sairas. Palkkani on 900 euroa (puolikas työaika) ja tukiaisia päälle pari sataa. Olen saanut asumistukea 100 e, mutta nyt se poistuu. Kohta tulee kannattavammaksi vaan lopettaa tämä tyhmä työnteon yrittäminen. Kiitos vaan Petterin jengille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama kuolla pois.Uudistus kannustaa tekemään töitä aina, myös osa-aikatyötä.
Eihän siinä ole mitään järkeä jos palkka vähennetään työmarkkinatuesta pois.
Onkohan talveen mennessä kaikki leikattu ja kaikki korotukset tehty. Sit vaan nautitaan..
Vierailija kirjoitti:
Sama kuolla pois.
Eikö tämä koske vain työkykyisiä? Vajaakuntoiset kait saavat olla rauhassa..?
Ei kai rakas Riikka-persu sellaista kansan syville riveille tekisi...? Vai onko hänelläkin hillotolppa jo pystyssä