Oikea aika kirpputoripöydälle
Olen saanut tehtyä lasten vaatekaappeihin suursiivouksen ja nyt olisi ihana päästä eroon pienistä vaatteista. Mutta onko nyt huonoin mahdollinen aika ottaa kirpputoripöytä? Eikä taida tilanne olla paljoa parempi tammikuussa kun on alet käynnissä? Kuinka pitkälle kevääseen kannattaisi odottaa että kauppa kävisi? Olisi ollut niin mukava saada kaapit kerralla tyhjemmiksi... Jos laittaa vaatteet pahvilaatikoihin odottamaan varastoon, niin niihin tarttuu kurja haju.
Kommentit (4)
Eipä kyllä muusta ajankohdasta ole edes kokemusta.
Itse käyn kirppareilla ahkerasti nimenomaan alkuvuodesta, sillä jostain syystä oletan, että kun joululahjaksi on saatu tai alennusmyynnistä ostettu uusia vaatteita, niin sen jälkeen ihmiset innostuisivat myymään entisiä pois.
Ainakin minä siis luulen, että silloin voisi kauppa käydä. Ei ehkä kuitenkaan ihan tammikuun alussa.
Itse ainakin olen ahkerasti juuri nyt käynyt kirpparilla ja selanut huutonettiä. Ostin mm. tällä viikolla uudenveroisia vaatteita H&M tytön samettihousut 2e, Mayoral pojan samettihousut 2e (Jouluksi), Mayoral liivi 3e (Jouluksi), Tutta t-paita 0,50e, Lindex t-paita 0,50. Eli tuolla hinnalla ei saa alennusmyynneistä. Mutta jos hinnat ovat lähes samat kuin alessa tammikuussa, niin sitten on huono hetki myydä.
Huutonetistä huusin tytölle juhlamekkoa Jouluksi ja L&B:n vaatteita, joita ei kaupoista edes saa.
Eli ainakin juhlavaatteita ja vähän paksumpia vaatteita kannattaa myydä. Talvivaatteet eivät taida oikein käydä kaupaksi, kun odotetaan niitä 50% alennusmyyntejä. Välikausivaatteiden aika on taas vähän keväämmällä. Kurasaappaita olen myös yrittänyt käytettynä löytää, kun kurakeli on pahimmillaan. Nokian saappaita ei ainkaan ikinä alesta löydä eikä Rukan kuravaatteita.
...ja tavarat suorastaan vietiin käsistä. Aika moni ilmeisesti kuitenkin katselee joululahjoja kirppiksiltäkin. Hänellä tosin oli paljon mm.leluja ja kirjoja myynnissä, eli en tiedä miten vaatteiden kanssa olisi käynyt.