Onko teistä Suomessa aitoa köyhyyttä?
Sellaista, ettei olisi kotia ja ruokaa? Minusta ei. Sossusta saa vähintään kodin. Ja ruoka-avusta ruuat.
Vai olenko väärässä?
Kommentit (8)
Vain mielen köyhyyttä, mutta siitä kärsiikin sitten kansasta valtaosa
Oletko koskaan kuullut kodittomista?
Eipä juuri, on lähinnä ollut typeriä valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan kuullut kodittomista?
Heillä on kyllä yleensä muitakin ongelmia kuin köyhyys, muutoin tuo asiantila jää hyvin lyhytaikaiseksi. Myötätuntoni on toki heidän puolellaan joilla vaikeaa.
Olen kuullut kodittomista, mutta heillekin yritetään järjestää jotain tukea.
Tarkoitan nyt seklsista syvää köyhyyttä, mitä joissain maissa on. Minusta pitäisi keksiä meidä köyhyydelle oma termi, koska oikeaa köyhyyttä ei voi verrata meidän suomalaisten köyhyyteen.
En itse tarkoita köyhällä ihmistä sellaista, jolla ei ole varaa merkkivaatteisiin tai sanomalehteen.
Se ei ole minusta köyhyyttä. Se on pienituloisuutta. Suomessa ei taida olla kuin joku 100 köyhää, ehkä. Ne kodittomat siis.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut kodittomista, mutta heillekin yritetään järjestää jotain tukea.
Tarkoitan nyt seklsista syvää köyhyyttä, mitä joissain maissa on. Minusta pitäisi keksiä meidä köyhyydelle oma termi, koska oikeaa köyhyyttä ei voi verrata meidän suomalaisten köyhyyteen.
En itse tarkoita köyhällä ihmistä sellaista, jolla ei ole varaa merkkivaatteisiin tai sanomalehteen.
Se ei ole minusta köyhyyttä. Se on pienituloisuutta. Suomessa ei taida olla kuin joku 100 köyhää, ehkä. Ne kodittomat siis.
Ei virallista köyhyyttä. Suomessa puhutaan suhteellisesta köyhyydestä, mikä määritelmän mukaan lisääntyy, jos rikkaimpien elintaso nousee, vaikka köyhempien elintaso pysyisikin samana.
Duunarit ainakin on. Henkisesti, fyysisesti ja taloudellisesti. Vituttaa elättää ihan älytöntä määrää ihmisiä ja itelle jää känsät käsiin.