Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pikainen avuntarve - Ryanair alle 16v

Vierailija
14.06.2023 |

Nyt tarvittaisiin neuvoja nopeasti đŸ˜ŹđŸ™đŸ»

Olemme Suomessa matkalla lentokentÀlle ja huomasin, etten voi tehdÀ online check inniÀ 14-vuotiaille pikkuveljilleni, koska heille on tullut aikuisten liput ja ilmeisesti alle 16v pitÀÀ Ryanairilla olla lasten/teiniliput.

Googlailin ja selvisi, ettĂ€ Ryanair ei salli alle 16v lentÀÀ ilman aikuista samalla varauksella! 😳 Olen itse eri varauksella, koska minulle tĂ€mĂ€ on paluulento, pojille menolento.

Onko kellÀÀn kokemusta, saako asiaa hoidettua kuntoon lentokentÀllÀ?

Pahin pelko on, ettÀ en saa heitÀ sitten enÀÀ lÀhetettyÀ kotiin, ellei löydy siellÀ pÀÀssÀ ensi viikolla joku kanssamatkustaja, joka suostuisi yhdistÀmÀÀn omalle varaukselleen - jos se nyt edes onnistuu tÀÀllÀkÀÀn pÀÀssÀ.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
14.06.2023 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Eikö kukaan tiedÀ tÀstÀ?

Vierailija
2/6 |
14.06.2023 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Meinaat ettĂ€ tosta vaan varauksia yhdisteltĂ€isiin? đŸ€Ł

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
14.06.2023 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TerveisiĂ€ kentĂ€ltĂ€, veljien varaukselle merkattiin, ettĂ€ minĂ€ olen mukana matkustava aikuinen. Eli kyllĂ€ niitĂ€ nĂ€köjÀÀn yhdistellÀÀn, kun asiallisesti pyytÀÀ 😊

En tiedÀ vielÀ, miten hoidetaan paluu. Varmaan pitÀÀ joku kanssamatkustaja pyytÀÀ ottamaan "vastuulleen".

Toisaalta netissÀ jossain luki, ettÀ Ryanair ei halua alle 16v vastuulleen ja hÀn oli joskus tÀssÀ tilanteessa joutunut kentÀllÀ (portilla?) odottamaan, kunnes lento lÀhti. Toivottavasti tÀmÀ riittÀisi meillÀkin.

Itse olen kerran ottanut kaksi kissaa lipulleni. Omistaja toi ne kentÀlle, check in ja kissat annettiin kopassaan ruumaan. Laskeutumisen jÀlkeen sain ne takaisin matkatavarahallissa ja kÀrrÀsin arrivals-ovesta omistajan sukulaiselle. Olin siis muutenkin lentÀmÀssÀ tuon vÀlin, eli ei ollut mitÀÀn lisÀvaivaa tai kulua, mitÀ nyt hetken piti olla check in-tiskillÀ kauemmin ja kÀrrÀtÀ kissojen koppaa muutama metri.

Vierailija
4/6 |
14.06.2023 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

SelvitÀmme tapaustanne.

Finnair

Vierailija
5/6 |
14.06.2023 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TerveisiĂ€ kentĂ€ltĂ€, veljien varaukselle merkattiin, ettĂ€ minĂ€ olen mukana matkustava aikuinen. Eli kyllĂ€ niitĂ€ nĂ€köjÀÀn yhdistellÀÀn, kun asiallisesti pyytÀÀ 😊

En tiedÀ vielÀ, miten hoidetaan paluu. Varmaan pitÀÀ joku kanssamatkustaja pyytÀÀ ottamaan "vastuulleen".

Toisaalta netissÀ jossain luki, ettÀ Ryanair ei halua alle 16v vastuulleen ja hÀn oli joskus tÀssÀ tilanteessa joutunut kentÀllÀ (portilla?) odottamaan, kunnes lento lÀhti. Toivottavasti tÀmÀ riittÀisi meillÀkin.

Itse olen kerran ottanut kaksi kissaa lipulleni. Omistaja toi ne kentÀlle, check in ja kissat annettiin kopassaan ruumaan. Laskeutumisen jÀlkeen sain ne takaisin matkatavarahallissa ja kÀrrÀsin arrivals-ovesta omistajan sukulaiselle. Olin siis muutenkin lentÀmÀssÀ tuon vÀlin, eli ei ollut mitÀÀn lisÀvaivaa tai kulua, mitÀ nyt hetken piti olla check in-tiskillÀ kauemmin ja kÀrrÀtÀ kissojen koppaa muutama metri.

Ryanairilla siis 16v on aikuinen?

Vierailija
6/6 |
21.06.2023 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ap tÀÀllÀ taas siltÀ varalta, ettÀ jollakin kÀy sama joskus ja löytÀÀ tÀn googlella :)

Paluulento hoitui siten, ettÀ pyydettiin kentÀllÀ joku samalla lennolla oleva aikuinen ottamaan pojat samalle varaukselle.

Ryanairin helpchatissa piti antaa molempien varausten tiedot ja maksaa 30e.

Check in- tiskillÀ rouva ihmetteli aikansa ja pyysi taas kaikkia tietoja, mutta saatiin kaikille boarding passit. Aikuinen oli jo tehnyt online check innin, mutta sen QR-koodi ei enÀÀ toiminut varauksen muutoksen jÀlkeen, joten sai uuden paperisen lipun tiskiltÀ.

Laitoin varmuuden vuoksi myös valmiiksi tÀytetyn ja allekirjoitetun lupalapun mukaan, jos jossain kysytÀÀn huoltajan suostumusta vieraan aikuisen kanssa matkustamiseen.