Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Kristallikruunun" puhdistus - neuvoja

Vierailija
13.06.2023 |

Kylpyhuoneessa on siis sellainen feikki kristallikruunu. Se on kerännyt siellä pölyä jo jokusen vuoden.
Suunnitelmani: En laita valaisinta päälle, laitan käsiini astianpesuaineella kastellut (kuiviksi puristellut) puuvillahansikkaat ja käyn jokaisen kristallin läpi? Onko hyvä?
- n67v -

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laamisin ensin pölyhuiskalla pois suurimmat

Vierailija
2/11 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköt pois pääkatkaisimesta ensin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitsemasi keino on hyvä. Voit myös laittaa kuppiin astianpesuvettä ja kastaa kristallit yksi kerrallaan siihen. Itse kerran irroitin kaikki kristallikruunun kristallit ja laitoin astianpesuveteen ja huljuttelin. Sitten ripustin takaisin. Työlästä, mutta jopa kiilsi kruunu.

Vierailija
4/11 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laamisin ensin pölyhuiskalla pois suurimmat

Yritin, mutta ehkä sinne on mennyt keiitön kautta jotain rasvaa eikä lähde pois pölyhuiskulla.

-ap

Vierailija
5/11 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mainitsemasi keino on hyvä. Voit myös laittaa kuppiin astianpesuvettä ja kastaa kristallit yksi kerrallaan siihen. Itse kerran irroitin kaikki kristallikruunun kristallit ja laitoin astianpesuveteen ja huljuttelin. Sitten ripustin takaisin. Työlästä, mutta jopa kiilsi kruunu.

Nää ei vaan lähde irti. 😞

- ap

Vierailija
6/11 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköt pois pääkatkaisimesta ensin.

Ei siis riitä, että katkaisee vessan valot?

- ap

Vierailija
7/11 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo hansikkailla puhdistus on ihan hyvä. Vie huomaa se , että toisella kädellä, jossa kostea hanska ,ensin putsaat ja kuivalla toisen käden hanskalla heti perään kuivaat. Pitäisi olla useampi kuiva hansa toista kättä varten ,kun se äkkiä kostuu. Ja todella tärkeä , että sähköt katkaistu.

Vierailija
8/11 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen irrottanut koko kristallikruunun katosta ja asettanut sen keskelle pöytää ja putsannut kaikki osat kunnolla ja sitten takaisin kattoon. Ei ole vaikea homma. 

Vierailija
9/11 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen irrottanut koko kristallikruunun katosta ja asettanut sen keskelle pöytää ja putsannut kaikki osat kunnolla ja sitten takaisin kattoon. Ei ole vaikea homma. 

Tuo oli vaikeaa laittaa kattoon ja vävy sen joskus asensi sinne.

Sain puhdistettua enkä saanut sähköiskua. Pikkuisen pelotti.

- ap

Vierailija
10/11 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se puhdistu kunnolla. Irrota ne jokainen roikkuva "kristalli" ketju, laita kulhoon jotain puhdistusainetta ja vettä, anna liota vähän aikaa ja käy jokainen kunnolla läpi vaikka hammasharjalla. Huuhtele, anna kuivua ja ripusta takaisin.

Se on sen arvoista, kyllä eron huomaa.

Vierailija
11/11 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se puhdistu kunnolla. Irrota ne jokainen roikkuva "kristalli" ketju, laita kulhoon jotain puhdistusainetta ja vettä, anna liota vähän aikaa ja käy jokainen kunnolla läpi vaikka hammasharjalla. Huuhtele, anna kuivua ja ripusta takaisin.

Se on sen arvoista, kyllä eron huomaa.

Sain puhdistettua ja kristallit eivät olleet irroitettavia.

- ap