Paniikki matalien hcg-arvojen vuoksi
Hei,
minulle tehtiin Pas jossa siirrettiin kaksi alkiota. Raskaustesti oli positiivinen jo pp10 ja veritestissä pp11 arvo oli 75,3. Tänään kävin uudessa veritestissä eli pp15 ja arvo oli 140,4.
Klinikalta ei oikein oteta kantaa noihin mataliin arvoihin, vaan sanottiin vain, että jos arvo on yli 50 niin lääkkeitä ei saa lopettaa ja ultrassa vasta nähdään mikä on tilanne. On kauheaa kun itse vaistoaa että nuo arvot eivät ole ihan kohdallaan näihin päiviin nähden. Ja eka ultrahan voidaan tehdä vasta joskus rv 6-7 aikaan. Ja nyt on vasta rv 4+3.
Olen täällä palstallakin saanut lukea matalista arvoista ja silti hyvin päätyneistä, mutta eikö tuo tuplaantuminen olisi hirmu tärkeää tässä vaiheessa? Pitääkö arvon tuplaantua joka päivä vai joka toinen päivä?
Olen kokenut hoidoissa yhden tuulimunaraskauden ja silloinkin arvot nousi, mutta hitaasti. Lieneeköhän tämäkin tuulimunaraskaus?
Kertokaa ystävät jotain asiasta, jos tiedätte.
Kerttuli2
Kommentit (3)
Mulla ne nousi aluksi tosi hitaasti, olikohan pp12 20, sitten pp16 60 mutta sitten ne alkoivat yhtäkkiä tuplaantua. No, eipä se auttanut vaan ultrassa kohdusta ei löytynyt edes sikiöpussia, pelkkää istukkakudosta joka oli hyvin toimivaa. Lopulta ne arvot nousi yli 400 ja silloin tehtiin lääkkeellinen keskeytys. Mutta älä nyt vielä heitä kirvestä kaivoon! Kysy nimimerkki miinah (tai sinnepäin) hänellähän nousi kanssa alussa hitaasti tuo hcg.
Mun lääkäri sanoi, että ultrattaisiin jo viikolla 5. Näkyisköhän kuitenkin jo silloin? Kurjaa olla epätietoisuudessa. Toivotaan, että kaikki on hyvin!
Mä en kyllä paljoa osaa sanoa, mutta eiks hcg tuplaannu 2-3 päivän välein? Arvosta ei kai muuta tosiaankaan voi sanoa kun että jos vaan nousee niin voi olettaa kaiken olevan ok, kunnes toisin todistetaan... Ja mun mielestä vaikka arvo on hyvä ja nousee hyvin, voi silti olla tuulimuna.
Kärsivällisyyttä vain! (vaikkei ole helppo olla kärsivällinen tuossa vaiheessa...) :-)