Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten miehen saa ymmärtämään, ettei lapselle saa puhua äidistä pahaa?

Vierailija
07.12.2006 |

Pyysin miestä olemaan eilen hetken lapsen kanssa illalla. Mies ei ensin tehnyt elettäkään katsoakseen lapsen perään ja lapsi pyöri koko ajan ympärilläni. Sitten kun mulkaisin miestäni pahasti, mies tokaisi ironisesti lapselle, että älä mene sinne äitiä häiritsemään, ettei se vaan lyö!!!

En ole tippaakaan väkivaltainen ihminen enkä koskaan löisi lastani, kommentin oli siis tarkoitus olla vaan piikki minulle, mutta meni kyllä täysin väärään osoitteeseen. Miten saan miehen ymmärtämään, ettei tuollaisia asioita (esim. äiti lyö tai äiti ei nyt halua sinua) saa sanoa lapselle koskaan edes leikillään? Ei ollut nimittäin ensimmäinen kerta, kun mies niin teki... Olen aivan raivoissani vieläkin.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan on sinun tehtäväsi - ja että sinä laiminlyöt lasta, jos et halua häntä aktiivisesti hoitaa ja huomioida koko ajan. Todennäköisesti hän kokee, että sinä teit väärin ja yritti opettaa sinua olemaan hylkäämättä lastaan/lastasi/lastanne.

Vierailija
2/3 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saan selitettyä, että lapsi ottaa oikeasti tosissaan tuollaiset heitotkin, vaikka olisikin pieni ja ne vaikuttavat lapsenkin itsetuntoon ja käsitykseen äidistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ennen hän vain osoittaa sormella sua.

Mun isä on tollanen, eikä siihen ole mikään auttanut. Se saattaa vieläkin meuhkata mun lapsille, että " äiti hylkää teidät kun ei auta" - siis jos se voisi sen sijaan vaikka ottaa lapsen itse syliin.

Yleensä siis hätä johtuu vaikka siitä, että lapsi löi varpaansa. Mutta kun isäni mielestä kaikki on äidin vika ja äidin tehtävä, ei hänen mielestään millään muulla ole virkaa. Ja hänen hommansa on kritisoida äitiä, jotta tämä ei luistaisi velvoitteistaan.

Ja hänen usko omaan oikeuteensa kritisoida äidin vakavaa laiminlyöntiä on niin suuri, että ainoa, mikä hänen tekonsa voi poistaa, on se, että äiti ottaa lusikan kauniiseen käteen, eikä enää laiminlyö lapsiaan. Eikä siitä asiasta edes keskustella, niin kauan hän jatkaa kritiikkiään, hinnalla millä hyvänsä.

Uskon, että miehelläsi on sama juttu. Hän ajattelee rankaisevansa ensisijaisesti sinua ja on sitä mieltä, että sun on PAKKO muuttaa käytöstäsi, jotta hänen ei tarvitsisi olla niin ilkeä. Ja sun pitäis vähän lastakin ajatella, ettei hänen tarvitsis sitä sulle tuoda esille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi