Nytkö mulla on vaihdevuodet?
Olen 43v enkä koskaan ole juurikaan hikoillut. Ei edes liikuntasuorituksen aikana ole hiki helpolla irronnut. Nyt sitten viime aikoina on saattanut joskus kainalot olla tosi märät ihan vain istuessa. Nytkö ne vaihdevuodet sitten alkoi? Yölläkin hikoiluttaa enemmän kuin ennen, mutta sen olen laittanut nykyisen asunnon piikkiin. Täällä on paljon lämpimämpi mitä entisessä asunnossa oli.
Kommentit (4)
Iän puolesta ainakin nuo yöhikoilut sopivat täysin kuvioon. Se ei tosin vielä tarkoita, että kuukautiset heti välttämättä olisivat loppumassa, kaikenlaisia esioireiluja voi olla 5-10 vuotta (ja mulla jopa vielä pidempään, kun oireilu alkoi jo n. 37-vuotiaana).
Mitkä ihmeen krempat?
Minä olen 66v, eikä mulla ole mitään kremppoja. Olen vielä työelämässä mukana eikä ole ollut mitään sen kummempia sairauksiakaan. Liikunta auttaa pysymään vetreänä.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ihmeen krempat?
Minä olen 66v, eikä mulla ole mitään kremppoja. Olen vielä työelämässä mukana eikä ole ollut mitään sen kummempia sairauksiakaan. Liikunta auttaa pysymään vetreänä.
Juu, ei ole kaikilla kremppoja, toisilla taas sitäkin enemmän. Ole vaan kiitollinen, on aika helvettiä ollut elämä monta vuotta. Ja olisikin jostain liikunnasta tms. kiinni. Ihmiset on erilaisia, mun äidillä ei ikinä mitään vaivoja, itse tuskaillut aina menkkojen ja sitten vaihtareiden kanssa.
Voi se olla oire niiden alkamisesta ja vähitellen alkaa muutkin krempat.