Miksi jossain asunnoissa on makuuhuoneen ovi?
Kommentit (44)
Ettei kissa pääse tekemään minun varpaisiin kohdistuvia yöllisiä yllätyshyökkäyksiä.
Mä pidän kiinni kun olen yksin, tykkään vaan omasta rauhasta.
Minulla yksinkin kiinni. Makkarissa pimennysverhot ja ovi estää muun valon pääsyn makkariin.
Tykkään että makuuhuoneessa on viileämpää, kuin muualla, ovi auttaa tähän.
Mulla on aamulla työpäivä ja menin jo sänkyyn. Pistin oven perässä kiinni ettei muiden äänet häiritsisi.
Jos asunnossa asuu yli 1 ihmistä ja joskus on tilanteita, että toinen on hereillä toisen nukkuessa. Esim herätys töihin aamulla puoli tuntia aikaisemmin.
Että voi tehdä rauhassa lisää lapsia.
Enpä muista äkkiseltään olleeni sellaisessa asunnossa, jossa makuuhuoneeseen ei olisi ovea. Jollei tähän sitten lasketa yksiöitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi rauhassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi rauhassa?
Kun vieressä sängyn reunalla tuijottaa ja läähättää yksi nelijalkainen... Saattaa myös hypätä sänkyyn, jos pääse makkariin. Ovella pidetään tämä lapsi toisessa huoneessa. Eri
Se on paras keksintö ikinä. On hyvä saada ovi kiinni, varsinkin kerrostalossa hyvä olla eri osiot ja äänisuojat. Mutta ovi ei saa olla jumittuvaa mallia, pitäisi olla kai sorkkarauta jne.
Asun yksin, mutta pimennysverhoista ei ole apua jos valo tulvii muista ikkunoista. Pimeämpinä vuodenaikoina pidän ovea auki ellei ole yöpyviä vieraita.
Lapsiperheessä on mukavampi harjoittaa haureutta, kun saa oven kiinni ja lukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Lapsiperheessä on mukavampi harjoittaa haureutta, kun saa oven kiinni ja lukkoon.
Seksi ei ole haureutta, mikäli harrastaa sitä avioliitossa.
Meillä on verho jokaisen huoneen "ovena". Toimii ihan kivasti, mutta eihän se ääniä estä. Vaikka ei nää tän päivän ovetkaan kyllä taida estää, kun just sen valon pääsyn huoneeseen. Meillä käy paljon kavereita kylässä ja on kiva vetää verho eteen, jos ei jaksa esim. pedata sänkyä.
Luulisin, että samasta syystä kuin on vessoissakin ovet. Muiden ei tarvitse katsoa ällöjä toimintoja, kuunnella ähinää ja puhinaa, eikä haistella pahoja hajuja.
Asutaan vanhassa talossa ja meillä on kaikkien huoneiden välillä ovet ja niissä on myöskin lukot. Ovilla suljetaan ylimääräinen porukka esim lemmikkieläimet, lapset ja vieraat ulkopuolelle.
Estää rappukäytävän ääniä kantautumasta makkariin, samoin valo ja jääkaapin äänet yms.
Vierailija kirjoitti:
Se on paras keksintö ikinä. On hyvä saada ovi kiinni, varsinkin kerrostalossa hyvä olla eri osiot ja äänisuojat. Mutta ovi ei saa olla jumittuvaa mallia, pitäisi olla kai sorkkarauta jne.
Minulla on makuuhuoneessa stereot, joita kuuntelen pitkittäissuuntaisesti olevasta sängystä. Laittamalla makuuhuoneen oven kiinni haluan vaimentaa musiikin kuulumista huoneen ulkopuolelle muiden akustisten keinojen kuten seinävaatteen, isojen tyynyjen, levyhyllyn, verhojen ja paksun maton avulla.
Mieti sitä.
Meillä sen saa jopa lukkoon. Kaikki kun eivät asu yksin.