Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valittaako teidän miehet/lasten isät usein lasten huonosta käytöksestä?

Vierailija
01.06.2023 |

Kyse siis tilanteista, joissa lapsi ei isän (mieheni) mielestä ole käyttäytynyt oikein. Ei ole tehnyt asioita ohjeiden mukaan tai ei ole tehnyt asioita heti pyydettäessä.

Meillä mies avautuu näistä minulle aika usein ja jotenkin ärsyttää koko kuvio. Joo, minuakin ärsyttää nuo tilanteet jos itselleni näin käy lapsen kanssa. Mutta en mä niistä miehelle valita vaan mietin, miten seuraavaksi tekisin toisin että saisin lapsen toimimaan paremmin.

Huomaan, että tuun jopa ärtyneeksi, kun mies aloittaa valittamisen. Ja varsinkin kun epäilen, että hänen omasta mielestään täydelliset ohjeet ei todellakaan ole muille selkeitä. Jaksaa siitä kuitenkin alinomaa valittaa ja on itse mielestään aina oikeassa. Antaa kuulemma hyvin selkeitä ja helppoja ohjeita eli vika on täysin lapsessa ja lapsen kyvyttömyydessä keskittyä. mies ihmettelee aina suureen ääneen, miten lapselta tietyt asiat hoituu tuosta vaan, kun tarpeeksi kiinnostaa. Kuulemma kaiken pitäisi sujua yhtä hyvin, vaikka kyse on aivan erilaisesta tekemisestä.

Ja taas kun lapselta kysyn, lapsi sanoo että isän ohjeet on epämääräisiä. Että yrittää tehdä oikein tai edes sinne päin mutta ei itsekään todellakaan tajua, missä tekee pieleen. Ja isä taas hermostuu kun ei ensimmäisellä kerralla mene oikein. Kyse 13 vuotiaasta ja tilanteista, joissa tekevät yhdessä esim. pyörän korjausta tmv.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me miehen kanssa keskustellaan lastemme käytöksestä. Niin hyvästä kuin pahasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi