Analyysi: Tanskalainen hymyilee, koska hänellä on oma lääkäri. Maksuton ja nopea omalääkäri on Tanskan perusterveydenhuollon ydin. Sellainen on jokaisella tanskalaisella, lompakon paksuudesta riippumatta.
Kommentit (7)
Eikö meillä ole? Pari vuotta sitten kun kävin hammaslääkärissä, ajanvaraaja "Kuulut XXX:n alueeseen, mutta hänellä ei ole aikoja. Sopiiko että varaan YYYY:lle"
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan muista, että meilläkin oli omalääkäri 90-luvulla ainakin, mutta superfiksut päättäjät päättivät lopettaa systeemin, koska se toimi hyvin ja piti saada tilalle sekamelskaa.🙄
Minä muistan. Voi niitä aikoja, lapset oli pieniä ja aina pääsi heti samalle lääkärille, joka laittoi herkästi lähetteen polille. Vuosia sitä kesti, mutta vähitellen systeemi hiipui.
Nyt on meidän terveyskeskuksessa tiimisysteemi ainakin paljon palveluja tarvitseville. Mun tytär ja mies pääsevät aina samalle lääkärille. Soitto tiimin hoitajalle ja aika lääkärille järjestyy nopeasti.
Ja hyvä näin.
Emme tarvitse tukia tai terveydenhuoltoa, ne rasittavat valtiontaloutta.
Kaikki kuolemme joskus, jotkut enemmin, jotkut myöhemmin. Mitä sitä vääjämätöntä hidastamaan kalliilla terveydenhuollolla.
Ehkäpä paskin systeemi, johon olen törmännyt ulkomailla asuessani.
-ulkosuomalainen
En ole käyttänyt kunnallista terveysasemaa vuoden 2005 jälkeen. Sinne ei yksinkertaisesti saa aikoja ja kehdattiin sanoa, että mene yksityiselle. Työterveyshuoltokin on, mutta sopimus on suppea, eikä sinnekään pääse, kun ei ole aikoja.
Eikö kukaan muista, että meilläkin oli omalääkäri 90-luvulla ainakin, mutta superfiksut päättäjät päättivät lopettaa systeemin, koska se toimi hyvin ja piti saada tilalle sekamelskaa.🙄